نخست وزیر هند خواستار اقدامات کشورهای حامی تروریسم در افغانستان شد

مودی در آلمان اظهار داشت که کشورهایی که از تروریستی برای دستیابی به اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند، نباید در چنین نشست‌های اجازه حضور یابند.

نخست وزیر هند خواستار اقدامات کشورهای حامی تروریسم در افغانستان شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نارندرا مودی نخست وزیر هند در نشست گروه جی بیست اظهار داشت که شدت خشونت‌ها در افغانستان به بحران بزرگی مبدل شده و باید در برابر کشورهای حامی تروریستی اقدامات لازم برداشته شود.

موضوع نشست گروه جی بیست در آلمان ، نابرابری‌های اقتصادی در جهان و کوتاهی در مبارزه با تغییرات اقلیمی بود اما نسبت به تروریست‌ها در جنوب آسیا و خشونت‌های جاری در افغانستان هشدار داده شد.

نخست وزیرهند خطاب به سران جی بیست نسبت به شدت خشونت‌ها در افغانستان هشدار داد و گفت: امروز تروریستی در جنوب آسیا درحال گسترش است، این تهدید نه تنها کشورهای آسیایی بلکه شهرهای اروپایی را نیز تهدید می‌کند. درکنار این شدت خشونت‌ها در حال حاضر در افغانستان به یک بحران بزرگی در این کشور مبدل شده است.

افزون بر این، نخست وزیر هند با اشاره غیرمستقیم به پاکستان، گفته کشورهایی که از تروریستی برای دستیابی به اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند، نباید در چنین نشست‌های اجازه حضور یابند.

مودی ارتباطات جهانی بین کشورها برای مبارزه با تروریست را بسیار ضعیف خواند و افزود: باید کشورهای جی بیست با اقدام جمعی، مخالفت‌شان را در برابر حامی ترویست نشان داده و در برابر کشورهای که زمینه مالی و پناهگاه امن را برای تروریست تسهیل کرده اند، اقدامات جمعی کنند.

به نوشته تلویزیون یک افغانستان، آنگلامرکل، صدر اعظم آلمان که میزبان سران جی بیست بود، بر مبارزه مشترک با تروریستی تاکید کرد و گفت: شرکت‌ کنندگان نشست بیست کشور صنعتی جهان یا جی بیست ، در اطلاعیه‌‌ای بر مبارزه با تروریست تاکید و از مبارزه با افراط گرایی حمایت کرده اند.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.