اردبیل؛

ارائه 1.5 میلیون نفر- ساعت آموزش مهارتی در استان اردبیل

بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر - ساعت آموزش مهارتی در سه ماهه نخست امسال توسط اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ارائه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد پورقلی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در جلسه بررسی روند ارائه آموزش‌های مهارتی در اردبیل اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و 561 هزار و 523 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در استان اردبیل ارائه شده است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزود: در راستای مأموریت‌ها و رسالت خطیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که همان تربیت نیروی کار ماهر، متخصص و ارتقای سطح مهارتی شاغلان در جامعه است مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، صنایع، سیار و نیز 200 آموزشگاه آزاد فعال در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی در سه ماهه نخست امسال آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به متقاضیان ارائه داده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به میزان دوره‌ها و تعداد کارآموزان و رشته‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان کرد: در بخش آموزش در مراکز ثابت که عموماً آموزش‌های پایه‌ای و تخصصی را شامل می‌شود، در سه ماهه نخست امسال 659 هزار و 503 نفرساعت آموزش دیده‌اند.

پورقلی در مورد آموزش‌های سیار و روستایی گفت: به منظور جبران کمبود مراکز ثابت در نقاط دوردست و فاقد مرکز که سرمایه‌گذاری در آن نقاط مقرون به صرفه نیست، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در سه ماهه سال 96 توانسته در مناطق محروم و روستاها در قالب آموزش روستائیان که به عنوان آموزش در مناطق روستایی برگزار شده، 121 هزار و 51 نفرساعت خدمات آموزشی ارائه کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در ادامه افزود: آموزش در مراکز ضمن کار یا آموزش در صنایع با توجه به موقعیت صنعتی این استان و ضرورت تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع، مراکز آموزشی این اداره‌کل توانسته‌اند نسبت به آموزش 23 هزار و 732 نفرساعت در بخش  صنایع و بنگاه‌های اقتصادی دوره‌های مهارتی را برگزار کنند.

 

انتهای پیام/ع

ارائه آموزش مهارتی در فنی و حرفه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.