مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی لرستان:

از مدار خارج شدن ۶۹ حلقه چاه در کوهدشت

کاکاوند گفت: منابع تأمین آب ما از زیرزمین است و امکان دارد هر لحظه چاهی خشک شود و تاکنون ۶۹ حلقه چاه در کوهدشت از مدار خارج شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کاکاوند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان، گفت: مدیریت آب کشور بحران دارد بیش از ۹۲ درصد آب در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود چراکه هنوز از روش‌های غرق آبی ۱۰۰ سال پیش استفاده می‌شود.

وی با بیان این که هیچ کدام از شهر‌ها و روستا‌های استان لرستان از آب سد استفاده نمی‌کنند، گفت: منابع تأمین آب ما از زیرزمین است و امکان دارد هر لحظه چاهی خشک شود و تاکنون ۶۹ حلقه چاه در کوهدشت از مدار خارج شده است.

کاکاوند با اشاره به این که برای اولین بار در سال ۹۳ صاحب ردیف ملی شدیم، گفت: در سال ۹۴ برای اولین بار برای آب‌های روستایی اعتبار گذاشته شد و در سال ۹۵ و ۹۶ نیز همین روند تکرار شد.

وی کاهش ۴۰ هزاری جمعیت روستا‌ها را یک هشدار و زنگ خطر دانست و گفت: در حال حاضر عمده مشکل آب شرب روستا‌ها از انشعابات غیرمجاز، آبیاری‌ها و افت ولتاژ برق است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با اشاره به این که شرکت آب و فاضلاب روستایی در بحث فاضلاب به دلیل نبود اعتبار عملکرد خوبی نداشته است، گفت: در ۱۸۴ روستا تعهد داده ایم که ۱۴۱ روستا به طور رسمی به بهره برداری رسیده اند و مابقی به جز سه تا تمام شده اند.

وی افزود: در سال ۹۶، ۱۷۰ روستا در برنامه است که ۱۳۰ تا در قالب مجتمع و ۴۰ روستا به صورت تکی با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیاردتومان اعتبار که ۶۰ میلیارد تومان از منابع ملی و ۳۰ میلیارد تومان از منابع استانی تأمین می‌شود.

کاکاوند با بیان این که از هزار و ۵۲ روستا به جز ۲ تا مابقی آبرسانی شده اند، گفت: هزار و ۴۰۱ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند و عمده شکایت‌ها هم مربوط به روستا‌های غیر تحت پوشش است که متاسفانه حاضر به کنتورگذاری نیستند.

وی در ادامه گفت: در بحث کنتورگذاری و وصول مطالبات ضعف داریم و جز استان‌های آخر هستیم و باید فرهنگ سازی شود.


انتهای پیام / د

حل مشکل کم آبی شهر کوهدشت با حفر چاه‌های جدید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.