مدیرکل تعاون و کار گلستان:

نزدیک به ۲۵ هزار شغل در استان گلستان ایجاد می‎شود

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: در سال ۹۶ نزدیک به ۲۵ هزار شغل در استان گلستان ایجاد می‎‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،سعید مازندرانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان  صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بندرگز با اشاره به وضعیت اشتغال در استان اظهار داشت: ۵ بسته از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی طراحی شده که یکی از آن‌ها توانمندسازی و حمایت از اشتغال است.

وی با بیان اینکه در این طرح‌ها بر اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تاکید شده، افزود: در سال ۹۶ ایجاد ۹۷۱ هزار شغل در دستور کار دولت قرار دارد که از این میزان حدود ۲۵ هزار شغل سهم استان گلستان است.

مازندرانی با اشاره به اجرای طرح‌هایی مانند کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، مهارت‎آموزی در محیط کار واقعی برای جوانان و مشاغل خانگی روستایی در سال جاری، اظهار داشت: اجرای بند‌های الف. و ب. تبصره ماده ۱۸ قانون برنامه بودجه کل کشور هم از دیگر فرصت‎‌هایی است که تزریق ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تشکیل و توسعه بنگاه‎‌های اقتصادی و حمایت از افرادی که به صورت خود اشتغالی اقدام به کارآفرینی می‎کنند را در سراسر کشور به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سهم استان گلستان از محل بند الف. و ب. تبصره ماده ۱۸ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است که براساس میزان بیکاری و جمعیت ممکن است کاهش یا افزایش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: طرح کارورزی سال گذشته به صورت پایلوت در گلستان اجرا شد و در آن ۵۵۰ نفر توانستند در واحد‌های کارگری جذب شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح امسال به صورت کشوری اجرا خواهد شد، افزود: امسال ۴۳۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از طریق طرح کارورزی در استان گلستان جذب خواهند شد.

مازندرانی هدف از اجرای این طرح را جذب و اشتغال بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی عنوان و تصریح کرد: انتقال مهارت و تجربه و همچنین ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار از اهدافی است که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این طرح دنبال می‌کند.

علی‌اصغر میرزایی فرماندار بندرگز نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری ۳ جلسه ستاد شهرستانی در زمینه اشتغال، گفت: سهم شهرستان بندرگز در طرح کارورزی و اشتغال در کارگاه‎‌های تولیدی، حدود ۳۰۰ نفر است که این تعهد قبل از پایان مهلت تعیین شده به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/پ

اشتغالزایی در استان گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.