محسن رضایی؛

ظرفیت استانی برای رفع مشکلات خوزستان کافی نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با ظرفیت های استانی نمی توان مشکلات خوزستان را حل کرد، باید توان ملی برای این موضوع بسیج شود.

ظرفیت استانی برای رفع مشکلات خوزستان کافی نیستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی عصر امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان خوزستان اظهار کرد: وقتی خبر دمای ۵۳ درجه سانتیگراد را شنیدم و دیدم سریال سخت شدن شرایط زندگی روز به روز بدتر می شود تصمیم گرفتم در این استان حضور پیدا کنم.

وی افزود: با ظرفیت های استانی نمی توان مشکلات خوزستان را حل کرد و باید توان ملی برای این موضوع بسیج شود. سخت شدن زندگی در خوزستان و راهکارهای کنترل آن را باید در دستور کار داشته باشیم.

رضایی عنوان کرد: طرح استانی برای اشتغالزایی را تدوین و به ما اعلام کنند تا بررسی ها و همکاری های لازم را در این زمینه داشته باشیم. از شهرکرد که به سمت خوزستان آمدیم ادارات به ما گزارش میزان اشتغالزایی را دادند که در شهرستان اسما یک هزار و ۲۰۰ نفر شاغل شدند ولی واقعا فقط ۵۰۰ نفر شاغل شده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در پنج سال اخیر شرایط زندگی در خوزستان بسیار سخت تر شده است، بیان کرد: ریزش و خروج نیروی انسانی خلاق در دراز مدت تمام طرح های ما را از بین می برد.

رضایی عنوان کرد: باید قبل از اینکه این مشکلات برای خوزستان ایجاد شود راهکارهای لازم را به منظور گذر از بحران های امروز برنامه ریزی کنیم؛ البته بحث گرما پدیده ای است که خارج از توان ما است ولی باید برای هر کدام از پدیده ها راهکارهایی ارائه دهیم تا کمتر بر زندگی مردم تأثیر بگذارد.

وی با اشاره به وضعیت خاص و استراتژیک خوزستان ادامه داد: خوزستان استان عادی نیست. خوزستان یعنی امنیت و درآمد ملی؛ بنابراین باید نسبت به همه مسائل استان ها حساس باشیم ولی به خوزستان باید توجه ویژه داشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر لزوم افزایش جاذبه سرمایه گذاری در خوزستان گفت: باید مسئله دست و پاگیر بودن صدور مجوزها و دریافت استعلامات برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را کاهش بدهیم. خوزستان باید یکی از مجهزترین استان های جهان می بود و ایراد کار اینجاست که اعتبارات کلانی که وارد استان شده برای توانمندسازی نیروی انسانی خلاق هزینه نشده است.

رضایی افزود: ارتقای فرهنگ اعتماد به نفس، خودباوری و نگاه نکردن صرف به آسمان دولت و چشم انتظار بودن برای استخدام های دولتی همه لازمه پیشرفت هستند.

وی به موشک باران مواضع داعش در سوریه از سوی سپاه نیز اشاره کرد و گفت: در جریان عملیات موشکی ایران 6 موشک شلیک کرد و می توانستیم 50 موشک هم شلیک کنیم. این موشک ها فقط به مقر داعش در شهرها خورد و با طی کردن 750 کیلومتر درست به هدف خورده است.

رضایی ادامه داد: وقتی سال 62 فشار جنگ روی شهرهای ایران فوق العاده بالا رفته بود و نیروهای هوایی به دنبال وسیله ای برای مقابله بودیم. لانچر از لیبی گرفتیم که بعد از 15 روز درست موقع شلیک کردن کارشناسان چند قطعه را برداشته و به سفارت لیبی رفتند. از آن سال برای موشک سازی حرکت کردیم که امروز به این صنعت بزرگ دست پیدا کردیم و اتفاق مهمی باید در خوزستان رخ دهد تا به توسعه درخور شأن برسیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: در خوزستان جوانان باید دست به زانو زده و با اعتماد به نفس و تقویت خود باوری حرکت کنند. البته مسئولان ملی و استانی نیز باید حمایت لازم را داشته باشند تا این جوانان به خودباوری برسند.

انتهای پیام/ز

هیچ تهدید نظامی امنیت ایران را تهدید نمی‌کند‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.