دبیر سمینار جذب سرمایه گذاری مطرح کرد:

جذب سرمایه گذاری، نیاز اصلی اقتصاد کشور است

شکرخدایی گفت: یکی از الزامات رشد اقتصادی کشور و افزایش توان بخش خصوصی جذب سرمایه گذاری خارجی است.

جذب سرمایه گذاری نیاز اصلی اقتصاد کشوربه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشید شکرخدایی عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و دبیر سمینار جذب سرمایه گذاری اظهار داشت: جذب سرمایه در کشور در در بنگاه های اقتصادی دولتی متمرکز شده و بخش خصوصی در صدد است تا با همکاری اتاق بازرگانی ایران سرمایه  گذاری های لازم را برای بنگاه های کوچک و متوسط جذب کند. 

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی بنگاه های کوچک و متوسط نداشتن اطلاعات دقیق از ظرفیتت ها و پتانسیل تولید خود و عرضه آن برای ارائه به نظام های  بین المللی است. 

دبیر سمینار جذب سرمایه‌گذاری ضمن بیان اینکه برگزاری همایش و سمینارهای آموزشی برای جذب سرمایه گذاری ضروری است، عنوان کرد: تمرین و آماده سازی بخش خصوصی و بنگاه های کوچک و متوسط از طریق دادن آموزش های لازم برای حضور در بازارهای بین الملی در دستور کار قرار گرفته تا جذب سرمایه گذاری و تأمین مالی صورت گیرد. 

شکرخدایی با اشاره به مزیت نسبی بخش معدن در اقتصاد کشور بیان کرد: معادن کشور به سه دسته بزرگ کوچک و متوسط تقسیم می شوند و بهره برداری و استخراج از معادن بزرگ توسط دولت و معادن کوچک و متوسط توسط افراد محلی به بخش خصوصی انجام می شود و همه این معادن نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی هستند.

وی تصریح کرد: توزیع جغرافیای معدن در کشور به گونه ای است که تقریباً در تمام مناطق معدن وجود دارد، به همین جهت این بخش ظرفیت بالایی در اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری دارد. 

به گفته عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، حمایت از بخش خصوصی معادن به ویژه در تأمین تجهیزات و امور مربوط به حمل و نقل می تواند، بهره وری از معادن را افزایش دهد. 

وی در پایان تأکید کرد: ظرفیت های بخش معدن بسیار بالا است و جذب سرمایه گذاری خارجی یکی از الزامات این بخش و به طور کلی رشد اقتصادی کشور است. 

انتهای پیام/

معادن نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار