کاربران فضای مجازی مراقب باج افزارها و حملات هکری باشند

امروزه با گسترش قابلیت های فضای مجازی ، مجرمین نیز وارد این بستر شده و با راه و روش‌های گوناگون کاربران را مورد هجمه قرار می‌دهند

گاف فاحش گوینده تلویزیون عربستان +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ صادقی در تشریح حملات باج افزاری بیان کرد: با گسترش میزان استفاده از فضای سایبر در سطوح مختلف جامعه، تهدیدات در این حوزه افزایش پیدا نموده و علاوه بر کاربران به صورت حملات هکری گسترده، باعث تخریب اطلاعات مهم یک سازمان گردیده و خسارات گسترده ای را در پی دارد .

این مقام انتظامی افزود: چندی است اخبار هجوم بدافزارها در سراسر جهان برروی سایت های خبری بارگذاری می‌گردند مانند " واناکری " و " پتیا " که سیستم‌های رایانه ای ادارات دولتی‌، بانک ها‌، شرکتهای صنعتی مهم و ... را آلوده و در نهایت از قربانیان باج خواهی می‌نماید .

سرهنگ صادقی ادامه داد‌: باج افزارها از نقاط ضعف سیستم‌های رایانه‌ای و شبکه استفاده کرده و انتشار داده می‌شوند و کاربران فضای مجازی به خصوص مسئولین فن آوری سازمان‌ها و ادارات دولتی باید به نکات امنیتی بخصوص در حوزه شبکه اشرافیت کامل داشته باشند و با بالا بردن امنیت سیستم‌های رایانه ای خود و سازمان مربوطه را از نفوذ هرگونه ویروسی ( کرم ها ، بدافزارها )حفظ نمایند .

رئیس پلیس فتا استان به کاربران هشدار داد‌:در فضای وب مراقب لینک های آلوده بوده و به هیچ عنوان به سایت های نامعتبر ورود نداشته باشند. و مسئولین فن‌آوری ادارات الزاما از بروز بودن نرم افزارهای نصب شده برروی سیستم‌های سازمان اطمینان حاصل نموده و از فایروال‌های بروز استفاده نمایند و حتما از اطلاعات مهم سازمان پشتیبان گیری مستمر داشته باشند و بستر اینترنت را از شبکه داخلی سازمان ( اینترانت ) جدا سازی نمایند و از نصب نرم افزارهای شبکه‌های اجتماعی برروی سیستم های رایانه ای سازمانی خودداری نمایند .

شایان ذکر است سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.irآماده دریافت گزارشات مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران گرامی بوده و همچنین کاربران فضای مجازی می توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت نمایند .


منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار