اصفهان؛

تماسهای غیر اورژانسی در شهرستان نطنز

48درصد تماس‌های ورودی به اتاق فرمان 115 نطنز، غیر اورژانسی بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در بهار امسال، 7 هزار و 23 تماس با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی شهرستان نطنز برقرار شد که 48 درصد از این تماس‌ها، بدون پاسخ یا مزاحمت بودند.

 غفور راستین اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، تعداد 7 هزار و 23 تماس با اتاق فرمان 115 شهرستان نطنز برقرار شد که از این تعداد، 3 هزار و 375 تماس، بدون پاسخ یا مزاحمت بوده است همچنین در این مدت، 843 مأموریت فوریت‌های پزشکی شامل 548 مأموریت شهری و 275 جاده‌ای در این شهرستان انجام شد که در مجموع این مأموریت‌ها، 685 نفر پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی، به بیمارستان منتقل و 409 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: از مجموع مأموریت‌های انجام شده در سه ماهه امسال در شهرستان نطنز، 293 مورد تصادفی شامل 133 شهری و 160 جاده‌ای و 530 مورد غیر تصادفی شامل 415 شهری و 115 جاده‌ای بودند.

وی تصریح کرد: در این مدت، بیشترین موارد مأموریت‌های غیر تصادفی در نطنز، با 95 مورد مربوط به بیماران قلبی، 47 تنفسی، 29 مورد مسمومیت، 29 مورد سقوط و 27 مورد مصدومان ناشی از حوادث کار بوده است.

راستین با اشاره به وقوع 6 حادثه ویژه اورژانسی در شهرستان نطنز گفت: شهرستان نطنز در شمال اصفهان و ۱۴۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد که در مرکز فلات ایران و دارای جاذبه‌های گردشگری، توریستی و زیارتی و محل گذر آزادراه کاشان - نطنز - اصفهان و ترانزیت تهران - جنوب و راه‌آهن تهران جنوب و تهران - اصفهان است و حدود ۳۰۰ کیلومتر حوادث جاده‌ای را پوشش می‌دهد.

 فوریت‌های پزشکی شهرستان نطنز با برخورداری از ۴ پایگاه شهری و جاده‌ای، ۴ آمبولانس فعال و ۲ آمبولانس رزرو و تعداد ۳۰ نفر پرسنل به صورت 24 ساعته در حال ارائه خدمات به بیماران و مصدومان اورژانسی است.

 

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.