اصفهان؛

برگزاری نخستین کارگاه بازآموزی متصدیان ایستگاه‌های باران‌سنجی استان درکاشان

نخستین کارگاه بازآموزی متصدیان ایستگاه‌های باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به عنوان نخستین کارگاه در سطح استان اصفهان در اداره هواشناسی کاشان برگزارشد.

رییس اداره هواشناسی کاشان، در حاشیه برگزاری این کارگاه در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:این کارگاه بازآموزی به همت اداره هواشناسی کاشان و با همکاری مدیریت منابع آب و هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان برای متصدیان 9 ایستگاه تبخیرسنجی، چهار باران‌سنجی و چهار ایستگاه هیدرومتری برگزارشد.

عباس ارغوانی، افزود: بازآموزی برداشت داده‌های جوی در ایستگاه‌ها، یکسان‌سازی داده‌ها درراستای افزایش دقت در ثبت آماری که برای برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری از  آن استفاده می‌شود از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه است.

وی،تصریح‌کرد: برگزاری نخستین کارگاه بازآموزی متصدیان ایستگاه‌های باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با توجه سیاست‌های کلان شهرستان برای همسوسازی عملکرد اداراه‌ها در مواجه با بحران در کارگروه طوفان و بلایای جوی در فرمانداری کاشان مصوب‌شد که اطلاعات جوی اداره هواشناسی و مدیریت منابع آب کاشان به‌منظور استفاده در برنامه‌ریزی‌های مورد استفاده قرارگیرد تا استاندادرهای اندازه‌گیری یکسان شود.

به‌گفته‌وی،نحوه کار با ابزار اندازه‌گیری با دقت و ظرافت بسیار فراوان در برداشت آمار و داده‌ها،  تبیین اهمیت برداشت صحیح، سریع و با دقت داده‌ها و آمار به دلیل انطباق این آمار در تهیه و اجرای طرح‌های مختلف و برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت منطقه‌ای،تخصیص اعتبارات،پیشگیری یا حتی جلوگیری از وقوع بلایای طبیعی و خسارات احتمالی آن از جمله موضوعات مورد بحث و بررسی این کارگاه است.

رییس اداره هواشناسی کاشان،بازدید از فضای این ایستگاه و کار عملی با ابزار اندازه‌گیری و ثبت داده‌ها را ازدیگر بخش‌های برگزاری این کارگاه برشمرد و گفت:توزیع بسته آموزشی، بیان اهمیت توسعه هواشناسی کاربردی(تهک)برای متصدیان برای انتقال خدمات و داده‌ها به کاربران نهایی به از دیگر موضوعات کارگاه است.

ارغوانی در پایان با تقدیر از زحمات و حضور مهندس محمد ملک‌محمدی و  احسان مختاری کارشناسان معاونت مطالعات شرکت آب‌منطقه‌ای استان اصفهان در کارگاه اظهارداشت: مدیریت منابع آب کاشان بویژه  محمدرضا نرجسیان معاون این مدیریت نیز همکاری بسیار مطلوب و زحمات زیادی در برگزاری این کارگاه داشتند.

شایان ذکراست: نخستین کارگاه بازآموزی متصدیان ایستگاه‌های باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به عنوان نخستین کارگاه در سطح استان اصفهان  در اداره هواشناسی کاشان برگزارشد. 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار