زنجان؛

عزت در دنیا و سعادت در آخرت در سایه رعایت تقوای عملی محقق می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت:عزت در دنیا و سعادت در آخرت در سایه رعایت تقوای عملی محقق می‌شود که بر دو پایه عمل به واجبات و ترک محرمات استوار است که عمل به هر دو واجب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در خطبه های این هفته نمازجمعه زنجان افزود: در قرآن‌کریم و در کلام ائمه معصومین (ع) موضوع تقوا پس از توحید و معاد مطرح شده که این نشان از اهمیت بالای آن دارد که در عرصه‌های مختلف به دلیل وسعت زیاد بیان شده است.
امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند: تقوا همچون آب جاری در نهر است، تقوا همچون آب که وجودش برای حیات زندگی ضروری است، سه گروه به دنبال تقوایی الهی هستند گروه نخست به دنبال ورود به بهشت هستند و به سبب آن به دنبال عمل به تقوای الهی هستند. گروه دوم به دلیل ترس از آتش جهنم در این راه حرکت می‌کنند ولی گروه سوم نگاهی فراتر از این دو گروه دارند، آن‌ها به خاطر خود خداوند او را عبادت و ستایش کرده و تنها برای کسب رضای الهی تقوا پیشه می‌کنند.
وی بیان کرد: هر اندازه ایمان فرد بالا باشد درجه تقوای او نیز افزایش می‌یابد و اعمالش از خلوص نیت برخوردار خواهد بود.
خاتمی اظهار داشت: متاسفانه با گرم شدن هوا مصرف آب و برق از حد استاندارد افزایش یافته است به طوری که به هشدار رسیده و با ادامه این روند شاهد قطعی خواهیم بود که لازم است صرفه‌جویی شود، ما دو برابر دنیا مصرف آب داریم. هر روز اگر یک لیتر آب صرفه‌جویی کنیم شاهد ذخیره ۸۰ میلیون لیتر آب در کشور خواهیم بود.
خطیب جمعه زنجان عنوان کرد: با افزایش دما و گرم شدن هوا میزان مصرف آب و برق در کشور افزایش یافته است که لازم است در این راستا صرفه‌جویی صورت گرفته تا شاهد قطعی نباشیم.
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.