احیای شواری عالی عشایر پس از 10 سال تعطیلی

رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبات خوبی با احیای شورای عالی عشایر مصوب شده که کمکی برای رفع مشکلات این قشر از جامعه خواهد بود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ هادی قوامی نماینده مردم اسفراین خراسان شمالی پنجشنبه شب در همایش توانمندی های عشایری خراسان شمالی با رویکرد تولید و اشتغال اظهار کرد: بهره وری عشایر در بخش های مختلف از جمله تولید 35 درصد صنایع دستی ،25 پروتئین کشور و سایر محصولات بالاست و باید کمک کرد که با به روز شدن امکانات عشایر این بهره وری چند برابر شود.


وی به اجرای طرح پایلوت زنجیره گوشت در خراسان شمالی و شهرستان اسفراین اشاره کرد و افزود: دراین روش ضریب 13به یک در پرورش گوسفند پرواری به 5 به یک تغییر می باید و هزینه عشایر برای امر به یک سوم کاهش می یابد.


نماینده مردم اسفراین درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با تقویت زنجیره ارزش در این طرح می توان تولید این محصول در استان خراسان شمالی را 27هزار تن برسانیم و با علاوه بر توزیع این تولیدات با برند عشایر در کشور، به صادرات این محصول فکر کنیم .


قوامی اجرای طرح پایلوت کشت گیاه دارویی در منطقه تخت میرزا اسفراین را در راستای طرح های اقتصاد مقاومی برای عشایر اعلام و تصریح کرد: دراین طرح عشایر در هر هکتار 3تن گیاه دارویی می توانند برداشت کنند که 360میلیون ریال درآمدزایی در هر هکتار برای عشایردارد.


وی خواستار افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این منطقه به هزار هکتار شد که این امر در حل مشکل بیکاری موثر باشد.

 

انتهای پیام/ی

 

رفع مشکلات عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.