فرماندار الیگودرز:

مردم الیگودرز به شایعات پیرامون شیوع تب کریمه کنگو توجه نکنند

هیچ موردی از وجود تب کریمه کنگو در الیگودرز اثبات نشده و این بیماری هیچ تلفاتی نداشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ احسان جهانیان فرماندار الیگودرزبا بیان اینکه اقدامات لازم برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان انجام شده است، گفت: مردم الیگودرز به شایعات پیرامون شیوع بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان توجه نکنند.

 
وی با بیان اینکه شایعات درخصوص شیوع تب کنگو در الیگودرز به نفع مردم این شهرستان نیست، اظهار کرد: این شایعات باعث ایجاد اختلال در بازار فروش دام دامداران می‌شود.
 
فرماندار الیگودرز افزود: اگرچه این بیماری در برخی شهرهای همجوار الیگودرز مشاهده شده، اما شهرستان الیگودرز با تمام امکانات در حال پیشگیری از این بیماری است.
 
وی گفت: درحال حاضر آموزش‌های لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری توسط نهادهای مربوطه به مردم روستاها، عشایر، شهروندان و تمام کشتارگاه‌ها و قصابی‌های الیگودرز ارائه شده است.
 
وی با بیان اینکه این بیماری به راحتی قابل پیشگیری است، افزود: ورود هرگونه دام غیر بومی در الیگودرز توسط نیروی انتظامی قرنطینه و کنترل می‌شود.
 
وی عشایر و دامداران را نسبت به سایر مردم بیشتر در معرض این بیماری دانست و اظهار کرد: همه عشایر سموم مورد نیاز را دریافت کرده اند و برای پیشگیری محل نگهداری همه دام‌های سطح شهرستان سم پاشی شده است.
 
وی گفت: تمام مکان‌های نگهداری دام‌ها از زندگی افراد جدا شده اند و خطرات در الیگودرز به حداقل ممکن رسیده است.
 
فرماندار الیگودرز افزود: از ظرفیت برخی نهاد‌ها مانند هلال احمر در بحث آموزش و پیشگیری استفاده شده و در حال حاضر معاونت بهداشتی علوم پزشکی در حال ارائه خدمات پیشگیری به مردم است.
 
وی اظهار کرد: مصرف گوشت قرمز در صورت رعایت اصول بهداشتی هیچ گونه خطری ندارد و کافی است اصول اولیه بهداشتی در مصرف و طبخ گوشت قرمز رعایت شود.
 
جهانیان افزود: اگر مواردی مشکوک به این بیماری باشد باید در آزمایشگاه برسی شود و هرکسی نمی‌تواند در این زمینه اظهار نظر کند.
 
تب خونریزی دهنده کریمه - کنگو یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.
 
این بیماری نخستین بار در سال ۱۹۴۴ در کریمه اوکراین شرح داده شد و نام تب خونریزی دهنده برای آن اعلام شد؛ در سال ۱۹۶۹ معلوم شد بیماری زای ایجاد کننده تب خونریزی دهنده در کریمه مشابه همان بیماری است که در سال ۱۹۵۶ در جمهوری دموکراتیک کنگو مشاهده شده است. از این رو با توجه به مشابهت نشانه‌ها در هر ۲ مکان، به بیماری، نام کنونی داده شد.
 
تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در انسان، بیماری شدیدی همراه با مرگ و میر حدود ۳۰ درصد ایجاد می‌کند و شیوع بیمارستانی آن نیز بسیار بالا است.
 
الیگودرز در شرق استان لرستان قرار دارد و شغل اصلی ساکنان این شهرستان، کشاورزی و دامداری است.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.