ملت ایران با روحیه انقلابی گری در برابر دشمنان ایستاده اند

لاریجانی با اشاره به دشمنی های زیاد طی ۳۸ سال،گفت:مردم ایران تنها با روحیه انقلابی گری است که توانسته اند با دستان خالی در برابر دشمنی ها ایستادگی کنند.

ملت ایران با روحیه انقلابی گری در برابر دشمنان ایستاده اندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی در بیست و هفتمین سالگرد شهادت حجت السلام محمدحسین افتخاری که عصر پنج شنبه در مسجد ولیعصر (عج) بالا محله فومن برگزار شد، اظهارکرد: شهید افتخاری شهید مجلس محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این روحانی مبارز هم در قبل از انقلاب مجاهدت داشته و هم بعداز انقلاب در سنگرهای مختلف خدمت رسانی کرده است، افزود: رسیدن به مقام شهادت مقام و جایگاه کوچکی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی شهادت را حالت روحانی و استثنایی برای بشر دانست و گفت: اگر چنین توفیقی نصیب هرکس شود، بزرگترین فخر جهان نصیب او شده است.

وی با بیان اینکه تاریخ انقلاب اسلامی شاهد حوادث بزرگی بوده است، خاطرنشان کرد: به خاطر نسل باغیرت و انقلابی به رغم حوادث بسیار، پایدار و مقاوم ایستاده ایم.

لاریجانی با بیان اینکه فومن دارای شخصیت و علمای بسیار بزرگ و معاصر همانند آیت الله بهجت بوده است، تصریح کرد: آیت الله بهجت شخصیتی بسیار بزرگ بودند که تاثیر بسیاری در جهان اسلام داشت.

رئیس مجلس به شخصیت شهید افتخاری نیز اشاره کرد و یادآور شد: این شهید بزرگوار برای پایداری انقلاب اسلامی تلاش های بسیاری انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه داشتن مسئولیت نسبت به ملت و کشور و انقلاب بسیار مهم است، افزود: ایران اسلامی چنین شخصیت های بزرگی که جان خود را برای این انقلاب داده باشد بسیار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوادث بسیاری برای انقلاب همانند ترور شخصیت ها رخ داده است، گفت: برخی از این حوادث می توانست یک کشور و ملت را نابود کند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در برابر چنین حوادثی با نثار خون و مجاهدت ایستادگی و پایداری کرده است، یادآور شد: ایستادگی در برابر قدرت های بزرگ جهان کار ساده ای نبود ولی ملت ایران این ایستادگی را با دستان خالی و روح انقلابیگری انجام داد.

لاریجانی با اشاره به اینکه ایستادگی در برابر چنین قدرت هایی کار کوچکی نبوده است، خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی کشورهایی همانند عربستان سعودی تحریک کننده اصلی صدام برای حمله به ایران بودند.

به گفته این مسئول ایستادگی در برابر همه این هجمه ها تنها با وجود همین نسل غیرتی و انقلابی انجام شده است.

انتهای پیام/ز

رئیس مجلس وارد گیلان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.