حضور مردم در انتخابات، سرمایه کشور و نظام اسلامی است

رئیس مجلس شورای اسلامی: حضور آحاد مردم در انتخابات سرمایه مهم کشور و نظام اسلامی است و کشور را در برابر طراحی‌های دشمنان و آسیب‌ها واکسینه می‌کند.

حضور مردم در انتخابات، سرمایه کشور و نظام اسلامی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از علی لاریجانی عصر امروز (دوشنبه) در نشست توجیهی ناظران پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در قم افزود: همه باید با علاقه و تعهد، دید باز و دقت نظر پای صندوق‌های رای بیایند و از آینده ایران صیانت کنند.

وی ادامه داد: برخورداری کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه مردمی، سرمایه‌ی اجتماعی، امنیتی و سیاسی ارزشمند و مهمی است و انتخابات سرمایه بزرگی است که کشور را در برابر بسیاری از آسیب‌ها و طراحی‌های انجام شده واکسینه می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی روند انتخابات را تاکنون خوب ارزیابی کرد و گفت: ممکن است برخی بگو مگوهایی که انجام شد آزردگی خاطری در مردم ایجاد کرده باشد اگر نمی‌شد بهتر بود، اما نباید به آن اهمیت داد، زیرا ملت کار مهمی انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: اصل موضوع حضور مردم در انتخابات است که نشانه‌ی اراده ملی است و بسیار ارزشمند و مهم است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات را بسیار مهم و سرمایه بزرگی برای کشور نظام توصیف کرد و گفت: کارآمدی داوطلبان و رفتار قانونی و صحیح برگزار کنندگان انتخابات باعث اعتماد مردم می‌شود که سرمایه‌ی اجتماعی بسیار ارزشمندی است.

وی دقت در اجرای قانون و صحت عمل را دو وظیفه مهم ناظران انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خواند و گفت: بی طرفی و رعایت قانون باید در رفتار ناظران بروز و ظهور داشته باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مردم اگر احساس کنند همه چیز در مسیر قانون است اعتماد عمومی افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه برخی کار‌ها در کشور مقداری به اعتماد عمومی لطمه زده است و باید جبران شود از ناظران انتخابات خواست با آراستگی دینی و اخلاقی به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

لاریجانی با اشاره به تعداد زیاد نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و در نتیجه پیچیدگی شمارش و نظارت بر آن بر ضرورت تدوین ضابطه‌ای قانونی برای تسهیل این امر در انتخابات آینده تاکید کرد.

در این نشست امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورهای اسلامی استان و لطفی رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای نگهبان وظایف قانونی ناظران شعب اخذ رای را تشریح و به ضرورت رعایت قانون و صیانت از امانت آرای مردم تاکید کردند.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.