پیروانی: غیبت بازیکنان در تمرینات تیم امید، امری تکراری است

سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران گفت: غیبت بازیکنان در روزهای ابتدایی تمرینات تیم امید به امری تکراری تبدیل شده است.

به گزارش حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان امیرحسین پیروانی درباره برگزاری مرحله نهایی اردوی تیم ملی امید ایران اظهار داشت:طبق برنامه اردوی نهایی را که به مسابقات مقدماتی آسیا متصل می شود را از امروز آغاز کردیم که البته هشت بازیکن در این اردو غایب هستند. این موضوع تکراری با توجه به اینکه تیم های پرسپولیس و استقلال در خارج از کشور اردو دارند قابل پیش بینی بود اما برخی تیم ها همکاری لازم را با ما نداشتند.

فدراسیون یک بار برای همیشه تکلیف امیدها را مشخص کند

وی افزود: مهدی تاج حمایت خوبی از تیم ملی امید دارد اما خواهش می کنم وی در کنار رئیس سازمان تیم های ملی و مسئولان کمیته های مختلف یک بار برای همیشه این موضوع را روشن کنند که آیا من در اردوها تمام بازیکنانم را در اختیار دارم یا خیر؟

تمرینات تیم امید کیفیت ندارد

پیروانی ادامه داد: تیم ما امروز با 15 بازیکن تمرین کرد و طبیعتا تمرینات با این تعداد بازیکن، کیفیت لازم را ندارد. با توجه به اینکه تمام بازیکنان در دوران بدنسازی باشگاه ها حضور دارند از شرایط جسمانی لازم برخوردار نیستند. باید با غیبت بازیکنان مدارا کنیم اما امیدوارم در نشستی که فردا(جمعه) با محمدرضا ساکت دارم، تصمیم های اساسی و نتیجه بخشی بگیریم.

بازیکنانم نباید از لحاظ روحی آسیب ببینند

وی درباره تذکر مهدی تاج به باشگاه ها نسبت به حضور بازیکنانشان در اردوی تیم امید بیان کرد: غیبت بازیکنان مشکلی است که سال ها گریبانگیر تیم امید و جوانان بوده و به آن ها ضربه می زند. در مسابقات جوانان جهان هم چنین مشکلی داشتیم اما فاصله زمانی بازی ها در آن رقابت ها به هم نزدیک بود و سعی کردم بازیکنانم را در جایگاهی قرار دهم که از لحاظ روحی و روانی لطمه نخورند. پس از مسابقات هم انتقادات زیادی نسبت به شرایط جسمانی تیم ما مطرح شد در حالی که 2 بازیکن جوانان در روز اعزام و هشت بازیکن، یک هفته پیش از سفر به کره جنوبی به ما اضافه شدند. قصد تهدید نداریم اما امیدواریم تعاملی شکل بگیرد که تیم امید از تمام پتانسیل خود استفاده کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران ادامه داد: فرصت زیادی پیش رو نداریم و باید هماهنگی های لازم بین بازیکنان به وجود آید. درصورت صعود به مرحله نهایی مسابقات زیر 23 سال آسیا نشست های متعددی برای رفع مشکلات برگزار می کنیم.

کارسختی مقابل قرقیزستان و عمان داریم

پیروانی با اشاره به ایده آل نبودن شرایط تیم امید گفت: برخی از دوستان تصور می کنند قرقیزستان حریفی ساده و ضعیف است. در حالی که همین تیم در دوره قبلی بازی های آسیایی مقابل ایران به تساوی رسید. از طرفی 19 تا 20 بازیکن تیم ما زیر 20 سال دارند و قرار است با تیم جوانانمان به مصاف قرقیزستان و عمان برویم. این امر سختی کار تیم امید را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: باید از پتانسیل های موجود استفاده کنیم. از هشت بازیکن غایب در تمرینات تیم امید، 6 نفر در رده سنی جوانان بازی می کنند. با این وجود قطعا می توانیم در قرقیزستان موفق باشیم چراکه بیشتر بازیکنانم به عنوان نفرات ثابت و تاثیرگذار لیگ برتری شایستگی زیادی دارند. قطعا در صورت تکمیل شدن بازیکنان تیم امید می توانیم حرف زیادی برای گفتن داشته باشیم. بازیکنان تیم امید در رقابت های لیگ برتر با نفرات بزرگسال تنه به تنه شده اند.

تبعات آینده نگری تیم امید برعهده من است

پیروانی درمورد اینکه با توجه به شرایط موجود، تیم امید فعلی می تواند طلسم صعود نکردن به المپیک را پایان دهد یا خیر، تصریح کرد: یکی از پیشنهادهای کی روش که در کمیته فنی فدراسیون فوتبال مطرح شد و مورد استقبال اعضای این کمیته قرار گرفت این بود که به جای استفاده از بازیکنان زیر 23 سال در بازی های آسیایی و مسابقات زیر 23 سال آسیا با نفرات زیر 20 سال به میدان برویم. هرچند این آینده نگری با تبعاتی همراه است اما فدراسیون فوتبال و من تبعات استفاده از بازیکنان جوان را برعهده می گیریم. به همین دلیل در مسابقات مذکور از بازیکنان زیر 20 سال استفاده می کنیم تا آن ها برای رقابت های انتخابی المپیک باتجربه شوند. تیم جوانان پس از 16 سال به جام جهانی رسید و در مسابقات انتخابی المپیک هم باید با همین حریفان فعلی بازی کنیم.

سرمربی تیم امید درمورد لزوم فراهم شدن بازی های تدارکاتی و امکانات بیشتر برای این تیم گفت: طبق برنامه ای که برای تیم امید در نظر گرفته ایم نیاز به دیدارهای دوستانه و تعامل باشگاه ها داریم. فوتبال آسیا در حال حاضر شرایط سخت و ویژه ای دارد. تیم جوانان ایران در حضور مدعیانی مانند عراق، قطر، کره جنوبی و ازبکستان، جواز جام جهانی را کسب کرد و اگر به همین روند ادامه دهیم می توانیم در رقابت های انتخابی المپیک هم موفق باشیم.

کمیته فنی بگوید مشکلی برای جدایی از تیم امید ندارم

پیروانی در پایان درمورد اینکه تا چه زمانی نسبت به غیبت متوالی بازیکنان در تمرینات تیم امید صبر می کند، اظهار داشت: هیچ وقت در دوران مربی گری ام عقب نشینی نکرده ام. تنها می خواهم بدانم اگر قرار است بدون چندین بازیکن تاثیرگذار تیم امید راهی رقابت های قهرمانی آسیا شوم از نفرات نوجوانان و جوانان به عنوان جایگزین نفرات غایب استفاده کنم. روی تمام 28 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم امید حساب کرده ام و اگر قرار است برخی از آن ها به اردو نیایند باید نفرات جدیدی را جایگزین کنم. تلاش می کنم تا آخرین لحظه حضورم در تیم امید تاثیرگذار باشم اما اگر روزی مسئولان کمیته فنی و کارشناسان منصف به این نتیجه برسند که زمان جدایی من فرا رسیده خیلی راحت این کار را انجام می دهم اما با این مشکلات ساده میدان را خالی نمی کنم.

انتهای پیام/

اهل عقب نشینی نیستم اما باید تکلیفم را بدانم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.