كرمان؛

حمله خونين خرس به نوجوان١٥ساله در جيرفت

دومین حمله خرس سیاه به مردم محلی طی دو هفته گذشته در روستاهای کوهستانی شهرستان جیرفت ، صبح امروز رخ داد و نوجوان ۱۵ ساله را طعمه خود کرد.

حمله خونين خرس به پسر بچه ١٥ساله در جيرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان یاشار حیدری دایی این نوجوان  گفت: ساعت ۸ صبح امروز پانزدهم تیر خواهر زاده ۱۵ ساله ام به همراه برادر کوچکترش کنار یک درخت طاغوکی در باغ خود در روستای مدین از توابع منطقه جگای دهستان دلفارد شهرستان جیرفت حین بازی بودند که مورد حمله یک خرس سیاه عظیم الجسه قرار گرفته است.

وی افزود: این حیوان پس از آسیب رساندن فراوان به این پسر با سر و صدای برادر وی مجبور می شود او را رها کند و فرار می کند که پس از اطلاع اهالی سریعا و با وجود جاده ناهموار و صعب العبور جگا مصدوم  را به بیمارستان جیرفت رساندیم که آسیبهای زیادی ازناحیه سر ، صورت ، لب و دست چپ به وی وارد شده و تکه ای ازپوست سرش کنده شده است.

وی در ادامه گفت: از مسئولین محیط زیست خواستاریم تا اتفاق تلخ تری رخ نداده هر چه سریعتر وضعیت حضور این حیوان که اخیرا به مناطق مسکونی نزدیک می شود را کنترل کنند.

هفته قبل نیز یک فرد دیگر در روستای مسکون جیرفت مورد حمله خرس قرار گرفت.

می طلبد مسئولین ذیربط پیش از هر اتفاق ناگوار و غیر قابل جبرانی از جمله مورد حمله قرار گرفتن مردم یا کشتن خرس کمیاب سیاه برای دفاع از خود توسط مردم وضعیت حضور آن در منطقه را کنترل و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

از طرفی نیز از خانواده ها نیز انتظار می رود تا با توجه به وجود حیات وحش در چنین مناطقی و حق آنها برای برخورداری از امنیت و آرامش در محیط طبیعی زندگی خود، به نزدیکی لانه های این حیوانات نزدیک نشده و خود را از هرگونه آسیب احتمالی دورنگه دارند.

 

انتهاي پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.