گویا مطرح کرد؛

تدوین سند ملى مقاومت ميكروبى سپری براى حفظ جان مردم

رئیس مرکز کنترل بیماری های واگیردار وزارت بهداشت از تدوین سند ملى مقاومت ميكروبى براى حفظ جان مردم خبر داد.

تدوین سند ملى مقاومت ميكروبى سپری براى حفظ جان مردمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مهدی گويا رئیس مرکز کنترل بیماری های واگیردار وزارت بهداشت با بيان اينكه مقاومت ميكروبى يك موضوع سخت و دشوار است، اظهار کرد: مقاومت ميكروبى بسيار پرهزينه و خطرناك است و بسيارى از بيماران براى يك جراحى ساده و با يك غفلت در تجويز نادرست دارو هاى مختلف يا در حين عمل جراحى دچار عفونت مى شوند.

وى ادامه داد: بسيارى از بيماران كه در بيمارستان گرفتار عفونت ميكروبى مى شوند به درمان معمولى جواب نمى دهند و مجبور هستند مدت طولانى در بيمارستان بسترى شده و هزينه هاى بسيارى از جيب پرداخت كنند و داروهاى گران قيمت براى اين بيماران تجويز و بار مالى به نظام سلامت تحميل شود.

گويا عنوان كرد: بسيارى از بيماران با وجود استفاده از داروهاى مختلف و گران قيمت بهبود پيدا نكرده و جان خود را از دست مى دهند به همين منظور ما سند ملى مقاومت ميكروبى را تدوين كرديم تا از آسيب به جان مردم و حفظ سلامتى آنها جلوگيرى كنيم.

رئیس مرکز کنترل بیماری های واگیردار وزارت بهداشت با اشاره به تدوين سند ملى مقاومت ميكروبى در نظام سلامت به منظور حفظ جان مردم گفت: هدف ما اين است كه اجازه ندهيم عفونت هاى مقاوم به آنتى بيوتيك در حوزه سلامت كشور ديده شوند تا حد امكان بروز آنها كاهش پيدا كند.

انتهای پیام/

تمهيداتى جديد براى شكست عفونت بيمارستانى

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار