گویا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

جولان بی‌سابقه وبا در یمن/ گزارشی از انتقال وبا به ایران وجود ندارد

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شیوع بی سابقه وبا در یمن گفت: تاکنون موردی از انتقال وبا به ایران گزارش نشده است.

جولان بی سابقه وبا در یمن / هیچ موردی از انتقال وبا به ایران گزارش نشدهمحمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از بزرگترین همه گیری های وبا در دنیا هم اکنون در یمن در جریان است که به علت جنگ و شرایط موجود آن کشور، شیوع این بیماری به طور بی سابقه ای گسترش یافته است.

وی با اشاره به برخی از اما و اگرها و سوالات پیش آمده مبنی بر احتمال انتقال بیماران مبتلا به وبا برای درمان به ایران تاکید کرد: هرگز موردی از انتقال وبا از یمن به ایران نداشته ایم و به طور کامل این موضوع را تکذیب می‌کنم، از سوی دیگر در صورت وجود امکانات درمانی لازم وبا به سادگی و به سرعت درمان می شود اما ماهیت بیماری فرصت نقل و انتقال از کشوری به کشور دیگر را برای فرد مبتلا نمی دهد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: با توجه به اقدامات جدید درمانی حمایتی که در یمن در حال انجام است، احتمالا به زودی وبا در این کشور تحت کنترل قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ المسیره سخنگوی وزارت بهداشت یمن به تازگی از احتمال ابتلای بیش از ۲۷۰ هزار نفر به وبا خبر داد که علاوه بر آن شمار جان باختگان این بیماری به یک هزار و ۶۱۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت شیوع وبا در یمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۷ تير ۱۳۹۶
بنظرم عربستان عمدا از سلاح های بیولوژیک استفاده کرده و هیچ کس صداشم در نیامد
آخرین اخبار