کرمان؛

بهره برداری 32 طرح توسعه و رفع افت ولتاژ برق در قلعه گنج

مدیر اداره برق قلعه گنج گفت: 32 طرح توسعه و رفع افت ولتاژ برق در این شهرستان با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

بهره برداری 32 طرح توسعه و رفع افت ولتاژ برق در قلعه گنجبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛  بیژن مجازی مدیر اداره برق شهرستان قلعه گنج گفت: مشکل افت ولتاژ برق خانه های 20 هزار نفر از اهالی 50 روستای بخش چاه دادخدا، رمشک و سرخ قلعه با اجرای طرح توسعه و رفع افت ولتاژ برق در شهرستان قلعه گنج برطرف شد.


وی تصریح کرد: 24 دستگاه پست توزیع عمومی، احداث 12 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 19 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و تبدیل 16 کیلومتر شبکه های فرسوده به کابل خود نگهدار با مقطع بالا (مخصوص مناطق گرمسیر )، هشت دستگاه کلید قدرت اتوماتیک، 9 دستگاه خازن 200 کیلووات و چهار دستگاه اتوترانس (افزایش دهنده و تقویت کننده ولتاژ در سطح فشار متوسط) در این روستاها نصب شده است.


وی ادامه داد: از این مقدار اعتبار 15 میلیارد ریال در بخش رمشک، 12 میلیارد ریال در بخش چاه دادخدا و هشت میلیارد ریال نیز در بخش سرخ قلعه هزینه شده است.


مدیر اداره برق شهرستان قلعه گنج از آغاز به کار و کلنگ زنی 50 کیلومتر مربع طرح برق رسانی به روستاهای بخش چاه دادخدا خبر داد و گفت: این طرح در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.


آیین افتتاح طرح توسعه و رفع افت ولتاژ برق شهرستان قلعه گنج صبح امروز با حضور امام جمعه رمشک، فرماندار و دیگر مسئولان این شهرستان آغاز شد.


طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی از سال 1393 به پیشنهاد استاندار کرمان و مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان محروم قلعه گنج در دست اجراست.


در پی دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس بنیاد مستضعفان برای آبادانی شهرستان محروم قلعه گنج در جنوب استان کرمان این بنیاد با حضور جدی در جنوب استان کرمان نقش تعیین کننده ای در آبادانی این خطه از میهن اسلامی برعهده گرفته است.


رئیس بنیاد مستضعفان طرح خود را برای توسعه این شهرستان به تصویب هیات امنای بنیاد رسانده و مکلف شده‌ هر 2 تا سه ماه یک گزارش به این هیات امنا ارائه کند.


بر اساس این طرح؛ 200 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بنیاد مستضعفان برای سرمایه گذاری و اجرای طرح ها توسط مردم و بخش خصوصی در استان کرمان در نظر گرفته شده و سقف پرداخت تسهیلات بنیاد برای هر طرح 30 میلیارد ریال است که در صورت جذب، این مبلغ افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.