توافقات کارشناسی برای تحدید حدود نواحی کاهش تنش محور گفتگوهای امروز جابری انصاری در آستانه

جابری انصاری عصر امروز در حاشیه اجلاس آستانه5 با نمایندگان کشورهای حاضر در این اجلاس دیدار و گفتگو کرد.

توافقات کارشناسی برای تحدید حدود نواحی کاهش تنش محور گفتگوهای امروز جابری انصاری در آستانهبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فرانک ژله، نماینده ویژه دولت فرانسه در امور سوریه، امروز چهارشنبه 14 تیرماه 96 در حاشیه اجلاس آستانه 5 با حسین جابری انصاری، مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که پس از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به فرانسه و بازدید دبیرکل وزارت خارجه فرانسه از ایران صورت می گیرد، طرفین ضمن برشمردن اصول مشترکی همچون ضرورت پرهیز از خشونت، توجه به توافق سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران، مخالفت با اقدامات یک‌جانبه بازیگران خارجی در سوریه و لزوم توجه و اهتمام نسبت به ابعاد انسانی بحران سوریه تاکید کردند.

فرانک ژله در این دیدار ضمن بیان نظرات دولت متبوعش در خصوص نحوه پیشبرد روند آستانه، از نظرات کشورمان در این خصوص و چشم انداز مشارکت دولت های دیگر در کمک به حل بحران سوریه مطلع شد.

دیدار دوم هیات های ایران و روسیه در کنفرانس آستانه 5

همچنین هیات‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در ادامه رایزنی های فشرده خود در آستانه پایتخت قزاقستان امروز بار دوم دیدار کردند.

حسین جابری انصاری و الکساندر لاورنتیف، روسای هیاتهای ایرانی و روسی در دیدار امروز روند مباحث و توافقات کارشناسی برای تحدید حدود نواحی کاهش تنش را مورد بررسی قرار دادند و درخصوص نحوه پیشبرد مذاکرات و ملاحظات سیاسی و عملیاتی موجود پیرامون فعالیت های مرتبط با کاهش تنش تبادل نظر کردند.

نشست سه جانبه هیاتهای ایران، ترکیه و روسیه در آستانه

همچنین نشست سه جانبه هیاتهای عالی رتبه ایران، روسیه و ترکیه پیش از نشست عمومی اجلاس آستانه، عصر امروز برگزار شد.

در این نشست سه دولت ضامن فرایند آتش بس در سوریه، ضمن بررسی آخرین وضعیت مذاکرات و توافقات کارشناسی به عمل آمده طی دو روز گذشته، پیرامون مراحل بعدی مذاکرات گفت و گو کردند.

گفتگوی جابری انصاری و وزیر خارجه قزاقستان در حاشیه کنفرانس آستانه

جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه همچنین عصر امروز با غیرت عبدالرحمن اف وزیر خارجه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار طرفین پیرامون آخرین تحولات کنفرانس آستانه، و تلاش های جاری برای کمک به حل بحران سوریه تبادل نظر کردند.

نشست بعدی کارشناسی طی سه هفته آینده در ایران برگزار خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران برای بار دوم میزبان نشست کارشناسی آستانه خواهد بود.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار