یاسوج؛

20 درصد واحد های صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد غیر فعال هستند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: 643 طرح صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد 20 درصد از آنها غیر فعال و در حقیقت راکد هستند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛داریوش دیودیده در نشست خبری که به مناسبت هفته صنعت، معدن و تجارت در این اداره کل برگزار شد به شعار سال اشاره کرد و افزود: ااثرات تولید به همه مردم باز می گردد و وقتی مردم نیز در تولید نقش داشته باشند بنابراین در نزدگی شان نیز نقش خواهد داشت که امیدوار هستیم تولید نیز در استان ما توسعه پیدا کند و بتواند در کشور جایگاه قابل قبولی داشته باشد.

وی بیان کرد: 444 طرح صنعتی دارای مجوز در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا هستند که از این تعداد 38 مورد دارای پیشرفت فیزیکی 81 درصد با فرصت های شغلی 1017 مورد است که در برنامه داریم تا پایان سال 96 این تعداد به بهره برداری برسند.

دیودیده عنوان کرد: سرمایه گذاری انجام شده برای این تعداد طرح صنعتی 27 میلیارد تومان است که در مجموع این 444 طرح صنعتی برای 17 هزار و 188 نفر شغل ایجاد می شود و برای 38 طرحی که پیشرفت فیزیکی آنها بالای 80 درصد است 212 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: 51 طرح صنعتی نیز دارای پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد است که پیش بینی شده است با توجه به برنامه هایی که در آینده داریم تا پایان سال جاری همه این طرح ها به بهره برداری برسند.

20 درصد طرح های صنعتی استان غیر فعال است

وی تصریح کرد: 643 طرح صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد 20 درصد از آنها غیر فعال و در حقیقت راکد هستند البته برخی از این طرح ها نیز فصلی هستند یعنی که در برخی از فصل ها نسبت به سایر سال فعال تر هستند همچنین در استان 24 هزار و 500 واحد صنفی دارای پروانه کسب با فرصت شغلی 27 هزار مورد وجود دارد.

دیودیده اظهار کرد: در سال گذشته 116 جواز تاسیس واحدهای صنفی با میزان سرمایه گذاری 3 هزار و 300 میلیون تومان صادر شده است که نسبت به سال 94 ار نظر تعداد 6 درصد و از نظر ایجاد اشتغال افزایش 98 درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال 95 تعداد پروانه های بهره ر برداری صادر شده نسبت یه سال 94 ، 17درصد افزایش و از نظر میزان سرمایه گذاری 8 درصد و از نظر اشتغال 10 درصد افزایش داشته است.

وی به طرح هار مهم اجرایی در استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 95 سه طرح بزرگ بهره برداری شده است که شامل کارخانه سیمان مارگون، کارخانه اجر دهدشت و کارخانه روغن گچساران بوده و مجموع سرمایه گذاری این سه پروژه با کل سرمایه گذاری انجام شده در استان تا سال 94 برابری می کند.

دیودیده به اکتشافات انجام شده در معادن اشاره کرد و گفت: کل اکتشافات انجام شده در استان در بخش های مختلف پنج هزار کیلومتر بوده است که در این مورد نیز با دو مجموعه بزرگ برای این اکتشافات تفاهم نامه همکاری امضا شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به تسهیلات پراخت شده به بخش صنعت اشاره کرد و گفت: در سال 95 مبلغ 102 میلیار تومان تسهیلات رونق و 37 میلیار تومان از بانک ها به بخش تولید پرداخت شد که از این مبالغ 68 میلیارد تومان آن در بخش صنعت و از تسهیلات بانک ها نیز 20 درصد اختصاص داده شد.

صادر شدن جواز تاسیس برای پنج پتروشیمی در کهگیلویه و بویراحمد

وی عنوان کرد: در سال 95 جواز ساخت 5 پتروشیمی در استان صادر شده است که زمین آنها مشخص شده و در حال واگذاری است همچنین کارهای و برنامه ریزی های فنی این پنج پتروشمی در حال انجام است که پیش بینی می شود عملیات آجرایی آنها تا 2 ماه اینده آغاز شود و همه انها تا پایان سال 1400 به بهره برداری برسند.

دیودیده به ظرفیت این پتروشمی های اشاره کرد و گفت: ظرفیت آنها 1 میلیون و 500 هزار تن، 300 هزار تن، 400 هزار تن و 500 هزار تن است که در نظر داریم که این پتروشیمی ها مستقیما از گاز اسفتاده کنند.

هیچ مسئولی به حادثه فولاد بویراحمد بی تفاوت نبود

وی به حادثه کارخانه فولاد بویراحمد اشاره کرد و گفت: هیچ مسئولی چه استانی و چه کشوری به موضوع فولاد بویراحمد بی تفاوت نبودند حتی روزی که چنین اتفاقی افتاد با وزریر صنعت تماس و در این مورد با وی صحبت کردم که چند روز بعد از حادثه نمایندگانی از طرف وزیر به استان اعزام شدند و وضعیت را بررسی کردند.

دیودیده اضافه کرد: در روزهایی که چنین اتفاقی افتاده بود اولویت اصلی و اول ما نجات جان حادثه دیده گان بود و اینکه چرابرخی موضوع هایی که انجام شد چرا رسانه ای نشد شاید چون ما در فکر تبلیغ کردن نبودیم و تنها فکرمان درمان این افراد بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همیشه گفته ایم که ایمنی و سلامت افراد در بخش های مختلف به ویژه بخش صنعت بر هر چیزی اولویت دارد باتوجه به اینکه در کارخانه فولاد بویراحمد نیز برخی وسایل و تجهیزات برای مقابله با آتش وجود داشته است و نباید یک طرفه جلو رویم .

وی ادامه داد: علت این حادثه هنوز مشخص نشده است و در دست بررسی است اما شواهد نشان می دهد که انفجار نبوده و تنها یک فوران بودبا توجه به این اتفاق در هفته گذشته تجهیزات کارخانه سیمان مارگون و یاسوج آمبولانس خریداری کردند.

انتهای پیام/غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.