تجهیز اراضی خرده مالکی به آبیاری نوین در ارومیه

480 هکتار از اراضی خرده مالکی شهرستان ارومیه به صورت تجمیعی به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.

تجهیز اراضی خرده مالکی به آبیاری نوین در ارومیه

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  مدیر جهاد کشاورزی ارومیه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: 480 هکتار از اراضی خرده مالکی شهرستان ارومیه به صورت تجمیعی با اعتبار 58میلیارد ریال به سیستم نوین آبیاری تجهیز شده است.

علیزاده افزود: اجرا و به کارگیری سیستم‌های نوین آبیاری در 480 هکتار، انتقال آب به طول 150 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال و احداث استخر ذخیره آب کشاورزی در حجم یک هزار و 200 متر مکعب با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 860 میلیون ریال در شهرستان ارومیه از جمله طرحهایی است که در مجموع موجب صرفه جویی 873 هزار متر مکعب آب در حوزه آبریز دریاچه ارومیه می شود.

وی تصریح کرد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به صورت تجمیعی و خرده مالکین در سطح یک هزار و 203 هکتار در حومه ارومیه، عملیات اجرایی مرمت و بازسازی قنوات، انتقال آب با لوله در سطح روستاهای ارومیه به طول 130 کیلومتر و احداث استخر ذخیره آب کشاورزی روستای قره باغ به حجم چهار هزار و 200 متر مکعب از طرحهایی است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسد.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه در ادامه گفت: امسال پیش بینی می شود 372 هزار تن سیب درختی و 80 هزار تن انگور در شهرستان ارومیه برداشت شود.

 

منبع: خبرگزرای صدا و سیما

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.