امین‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«لایحه ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی» در حد یک پیشنهاد است

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: «لایحه ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی» در حد یک پیشنهاد است و باید بررسی شود.

یک نفر پیشنهاد «لایحه ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی» را در دولت مطرح کرده/اگر این ساختار نیاز باشد ایجاد خواهد شدالهام امین‌زاده دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اینکه عده‌ای عنوان کردند که دولت در حال آماده کردن «لایحه ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی» است، گفت: این مسئله در حد پیشنهاد است و هنوز در کمیسیون‌های دولت طرح نشده، یک نفر این پیشنهاد را مطرح کرده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا این پیشنهاد از سوی اعضای دولت مطرح شده یا خیر؟ افزود: خیر، یک نفر یک پیشنهادی داده که هنوز نهایی نیست و باید بررسی‌های لازم انجام شود، خود ما نیز نظر دادیم که باید بر اساس قانون اساسی تمام ضوابط داخلی رعایت شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی همچنین در پاسخ به این سوال که مگر چنین ساختاری در قوه قضائیه وجود ندارد چرا دولت می‌خواهد این تشکیلات را بازگشایی کند؟ تصریح کرد: ساختار حقوق شهروندی همین بوده و در رابطه با وضعیت متهمین است البته یک ستاد حقوق بشری در قوه قضاییه داریم.

امین‌زاده خاطرنشان کرد:‌ اما این مسئله در حد یک پیشنهاد است و باید بررسی شود، اگر لازم بود ایجاد خواهد شد و اگر خلاف قانون باشد لزومی ندارد.

انتهای پیام/

«لایحه ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی» در هاله‌ای از ابهام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار