مدیرکل محیط زیست خوزستان ؛

کشت برنج در خوزستان با وجود کم آبی تعجب هیات خارجی را برانگیخت

هیات خارجی و نمایندگان سازمان ملل که امروز برای شرکت در کنفرانس بین المللی به خوزستان آمدند، از کشت برنج در این استان با وجود کم آبی تعجب کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل محیط زیست خوزستان با اشاره به بازدید دکتر معصومه ابتکار، معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست و نمایندگان سازمان ملل از طرح نهال‌کاری سپاه در کانون‌های گرد و غبار گفت: دادن اجازه برای کشت برنج در خوزستان با وجود کم‌آبی برای هیات خارجی تعجب‌برانگیز بود.

 

وی افزود: نشست خبری با موضوع ریزگردها عصر امروز با حضور اعضای ویژه کارگروه نمایندگان سازمان ملل در ایران و مدیران استان دستگاه های مرتبط با پدیده ریز گرد و نمایندگانی از وزارتخانه های مختلف با همراهی معصومه ابتکار پس از بازدیدهای زمینی و هوایی در سالن جلسات اداره کل هواشناسی خوزستان برگزار شد.

 

لاهیجان زاده در تشریح گزارش بازدیدهای امروز رئیس سازمان محیط زیست و هیات خارجی همراه اذعان کرد: گروه بازدید کننده ساعت 6 امروز صبح به اهواز وارد شده و بازدید را از کانون‌های داخلی گرد و غبار و اقدامات انجام شده در 2 گروه انجام دادند.

 

مدیرکل محیط زیست خوزستان اظهار داشت: تیم اول به صورت زمینی با استفاده از اتوبوس از منطقه «ام‌ لدبس» بازدید خود را از مالچ پاشی و نهال کاری‌ها  شروع کرده و سپس از مسیر بستان و هویزه وارد هورالعظیم شدند، بازدید از حوضچه های ۲و ۳ انجام شد که جاذبه‌های بسیاری برای تیم بازدید کننده در برداشت.

 

وی گفت: حیات هورالعظیم و آبزیانی که در آن زیست داشتند بسیار مورد توجه هیات قرار گرفت.

 بازدید ابتکار و نمایندگان سازمان ملل از طرح نهال‌کاری سپاه در کانون‌های گرد و غبار

احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: تیم دوم بازدید کننده متشکل از «اریک سول هایم »و «گری لوئیس» نمایندگان سازمان ملل و معصومه ابتکار با استفاده از بالگرد بصورت هوایی از غرب استان از روی کانون‌های ریز گرد و محدوده‌های شن و ماسه‌ای بازدید خود را انجام دادند و آنچه برایشان سوال برانگیز بود وسعت برنج کاری در شرایط بالای دمایی و هوای این این منطقه با توجه به شرایط کم آبی بوده است.

 

وی اذعان داشت: اجازه کشت برنج با توجه به شرایط خاص منطقه بسیار برای هیات خارجی جای تعجب داشت.

 

لاهیجان زاده تصریح کرد:  پس از پرواز  بر وسعت هورالعظیم  و تصاویر زیبا تا جنوب تالاب و طلائیه توقف کوتاهی در اهواز داشته و سپس کانون‌های جنوب شرق و و شرق استان  و محدوده  نهال کاری‌های سپاه و مسیر کانال احداثی و با عبور از شهرهای ماهشهر و رامشیر به اهواز مراجعت کردند.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۴ تير ۱۳۹۶
په نه په .چطور اصفهانی ها می تونن با آب دزیده شده از از ما برنج و باغ و فضای سبز داشته باشن و قمی ها اغ پسته .ولی کشاورزهای بدبخت خوزستان برنج نکارند .چرا یکی پاسخ ابتکار رو نداد آب دزدیده شده برای چه مصارفی بود ؟برنج کاری در شهرهای اصفهان .آکواریوم بزرگ اصفهان یا ...........