اهواز؛

آغاز كشت شلتوك در دارخوين

مدير جهاد كشاورزي شهرستان شادگان از آمادگي كشاورزان براي كشت تابستانه شلتوك در سطح 3 هزار هكتار در بخش دارخوين خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حميد مطرودي اظهاركرد: به علت ممنوعيت كشت توسط سازمان آب و برق عمده كشت شلتوك فقط به بخش دارخوين مختص شده است.

وي افزود: عمليات كشت شلتوك از 15 خرداد آغاز شده  و تا پايان تيرماه ادامه دارد و ارقام كشت شده شامل عنبربو محلي و نجفي و شفق كه بيش ترين رقم كشت شده عنبر بو خواهد بود.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان شادگان تصريح كرد: پيش‌بيني ما برداشت 10 هزار تن محصول شلتوك است البته به شرايط جوي مساعد و تأمين آب دارد.

مطرودی اذعان داشت: از نظر تأمين كود و نهاده‌ها مشكل خاصي نداريم و تنها از كشاورزان شلتوک كار در سال اقتصاد مقاومتي و اقدام و عمل به منظور افزايش بهره‌وري مصرف آب و كاهش مصرف آن در كشت برنج تغيير روش مرسوم آبياري غرقابي دائمي به روش آبياري تناوبي با دور مناسب آن رقم باشند، ايجاد غرقاب دائم در آبياري برنج نه تنها يك ضرورت نيست، بلكه در مناطق خشك و نيمه خشك كه حصول كارايي مصرف آب بالاتر، حائز اهميت فراوان است.

این مقام مسئول در پايان از رئيس سازمان آب و برق خوزستان خواستار تأمين آب در بخش مركزي و رودخانه جراحي براي كشت تابستانه به منظور ايجاد اشتغال و افزايش توليد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.