سنندج؛

شرکت 293 هزار دانش آموز کشور در جشنواره نوجوان خوارزمی

مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزیر آموزش و پرورش از شرکت 293 هزار دانش آموز کشور در جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی جاری خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛نادر منصور کیایی امروز در نشست معاونین تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش سراسر کشور که در سنندج برگزارشد،گفت: مداخله زودهنگام یکی از اولویت‌های دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی است که نتیجه این اقدام دستیابی به نرخ پوشش 40 درصدی است.

وی افزود: در سال 96 این برنامه هم در سطح وزارت و هم برش استانی مورد توجه قرار گرفته و نرخ پوشش 45 درصد پیش بینی شده که امکان هدف گذاری بر اساس افق 60 درصد نیز وجود دارد.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، مداخله در فوریت‌های اجتماعی را اولویت دیگر برشمرد و با تاکید بر ضرورت توجه به این موضوع، از برگزاری هشت کارگاه کشوری در این راستا خبر داد.

کیایی با بیان اینکه در سال 92 در جشنواره نوجوان خوارزمی تنها 3 هزار دانش آموز شرکت کرده بودند، گفت: در سال تحصیلی جاری میزان شرکت دانش آموزان به 293 هزار نفر رسیده است و در این راستا رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم.

 وی آموزش پیشگیری در کلاس درس را یکی از اقدامات خوب انجام شده عنوان کرد و گفت: راهنمای آموزش پیشگیری تدوین شده است.

وی از تهیه و تدوین ویرایش دوم راهنما برای سال تحصیلی جدید خبر داد و خواستار نقد و بررسی ویرایش اول و برگزاری کارگاه‌هایی در این خصوص در استان‌ها شد.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با اشاره به برگزاری اجرای طرح نماد به صورت آزمایشی در شش استان کشور گفت: کارگاه کشوری نیز در مردادماه 96 برگزارمی شود.

وی افزود: از هر استان چهار نفر در این کارگاه که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار خواهد شد شرکت می‌کنند.

وی در پایان به معرفی سامانه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و بخش‌های مختلف آن پرداخت.

انتهای پیام/م

گردهمایی معاونین تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش سراسر کشور در سنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.