رئیس سازمان اوقاف :

علم و فناوری فصل جدیدی برای وقف است/ حمایت از نخبگان منوط به ارتقاء بهره وری موقوفات است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف وامورخیریه کشور درنشستی مشترک با کمیته یاوران وقف علم و فناوری گفت: علم و فناوری فصل جدیدی برای وقف وواقفان نیک اندیش است.

به گزارش  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه از خراسان رضوی، نشست مشترک حجت الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اعضای کمیته وقف علم و فناوری برگزار شد.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست با بیان اینکه علم و فناوری فصل جدیدی برای وقف و واقفان نیک اندیش است، گفت: باید تلاش شود تا موقوفات در این حوزه با استفاده از فناوری و نگاه عالمانه درآمد آن چند برابر شود.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه تولید علم و فناوری و ارتقای سهم وقف در علم و فناوری یکی از تاکید ات مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: نخبه به لحاظ فکر، ذهن، ایده، درک و فهم بالاست، اما در صورتی می توانیم از یک نخبه پشتیبانی اقتصادی وحمایت کنیم که موقوفات ما به بهره برداری و درآمد مناسب رسیده باشد.
رییس سازمان اوقاف تصریح کرد: در صورتی که موقوفات موجود در خدمت علم و فناری به بهره برداری برسد و درآمد زا شود و برای مردم قابل درک و ملموس شود، مردم و خیران نیز به سمت وقف علم و فناوری روی می آورند.
همچنین در این نشست حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه خراسان رضوی دارای 23 هزار و 974 موقوفه و حدود 160 هزار رقبه است، بیان داشت: مرکز مشاوره وقف استان خراسان رضوی از سال 90 با سه شاخص باورهای مردم، نیازهای حال و آینده جامعه و نیاز آن منطقه ایجاد شد.
وی با بیان اینکه امروزه در هر موضوعی ولو اندک وقف جدید داریم، افزود: انجمن وقف علم و فناوری با 9 عضو اصلی از موفق ترین انجمن های استانی خراسان رضوی است، که در دو موضوع حمایت از نخبگان و ایجاد مرکز سلول های بنیادی فعالیت خود را آغاز کرده است.
ایزدی در ادامه گفت: برگزاری همایش های شهرستانی، استانی و ملی با موضوع وقف علم و فناوری، رونمایی از اولین کتاب علم و فناوری کشور در خراسان رضوی و رو نمایی از وقف جمعی علم و فناوری از کارهای صورت گرفته در سالهای اخیر بوده است.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف خراسان رضوی، تصریح کرد: خرید 100 سهم از اوراق وقف علم و فناوری به ارزش 10 میلیون ریال توسط استاندار و وقف منزل مسکونی در شهرستان سبزوار به ارزش 700 میلیون ریال از جمله وقف های علم و فناوری استان بوده است.
در ادامه جعفر زارع، رئیس دفتر همکاری های علمی و امور نخبگان شهید فهمیده منطقه شمال شرق کشور و از اعضای کمیته یاوران وقف علم و فناوری خراسان رضوی بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری؛ پایه ترین گفتمان کنونی کشور پیشرفت علم و فناوری است،
وی شناسایی نخبگان برای رسیدن به یک اشتغال دانش بنیان، ایجاد دغدغه با هدف حمایت مردم از قشر نخبه، محتوا سازی، ترویج، فرهنگ سازی و جهت دهی به سمت نیازهای روز جامعه به خصوص وقف علم و فناوری را از اقدامات کمیته یاوران وقف علم و فناوری دانست.
زارع، ایجاد موقوفه علم و فناوری به نیابت از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در استان خراسان رضوی و بستر سازی اوراق وقف علم و فناوری در بعد ملی را از رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خواستار شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار