بزرگداشت «خدیجه کبری، مادر امت» در امامزاده های کشور

همزمان با شب و روز دهم ماه مبارک رمضان و مصادف با یوم الله 15خرداد بزرگداشتی با عنوان «خدیجه کبری ، مادر امت» در بیش از 1400امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار می شود.

بزرگداشت «خدیجه کبری، مادر امت» در امامزاده های کشور
به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگویی با بیان اینکه با هماهنگی های به عمل آمده با نهادهای فرهنگی و هیئات مذهبی خواهران این مراسم برای چندمین سال متوالی به منظور الگوسازی از سیره و شخصیت آن بانوی گرامی برگزار می شود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری مد ظله العالی در خصوص حضرت خدیجه فرموده اند؛ خدیجه‌ کبرى سلام الله علیها بزرگترین حرکت را به عنوان یک بانوى کامله و عاقله و بزرگوار انجام داد، اول مؤمن به اسلام او بود، بعد هم همه‌ ثروت خود را در راه دعوت اسلام و ترویج اسلام خرج کرد، که اگر کمک‌هاى خدیجه نبود، شاید در حرکت اسلام و پیشرفت اسلام یک اختلال و وقفه‌ عمده‌اى به وجود مى‌آمد.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم موسوی متقی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه کبری اوّلین بانویی است که دعوت رسول گرامی اسلام را لبیک گفت و به پیام آسمانی او پاسخ مثبت داد و در کنار رسول خدا صلی الله و علیه و آله با همه توان ایستاد و پایداری کرد، گفت: در همان زمان که حضرت ختمی مرتبت از آزار کوردلان رنج می برد، در کنارش کسی بود که خاطر او را شاد و کام او را شیرین می کرد و از بار گران اندوهش می کاست، او کسی جز خدیجه کبری همسر گرامی اش نبود ؛ همان بانوی گرانقدر و ارجمندی که شریک زندگی و یاور پیامبر بود. حضرت خدیجه کبری پس از گذشت 25 سال زندگی سراسر مهر و گذشت و وفا، در سال دهم هجرت پیامبرخدا را تنها گذاشت و به سوی جهان ابدی پرواز کرد.
 
موسوی متقی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت «خدیجه کبری ، مادر امت» در امامزاده های کشور به منظور بزرگداشت شخصیت و منزلت آن حضرت، افزود: این مراسم با تشکیل ستاد بزرگداشت، دعوت از مردم و مسئولین، خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، بانوان هر استان و شهرستان و مخصوصا مادران و همسران شهدا، بانوان بسیجی، مبلغان خواهر برگزار خواهد شد و برای هماهنگی های بیشتر نیز جلساتی با جامعه بسیج خواهران، حوزه های علمیه به ویژه حوزه خواهران، هیئت های مذهبی، هیئت رزمندگان و نهادهای مردمی و انقلابی به صورت جداگانه برگزار شده است.
 
وی با اشاره به اینکه قاریان برجسته قرآن کریم و همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت برای این برنامه در هر استان دعوت شده اند، افزود: سخنرانان مطرح کشوری و استانی در این مراسم به تبیین شخصیت، منزلت، جایگاه و نقش حضرت خدیجه سلام الله علیها و راه الگوپذیری از سیره ایشان خواهند پرداخت.
 
مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف تصریح کرد: پیش بینی شده است این مراسم در بیش از 1406 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص کشور همزمان با شب و دهمین روز ماه مبارک رمضان و مصادف با یوم الله پانزده خرداد برگزار شود.
 
حجت الاسلام موسوی متقی پذیرایی با افطار ساده از میهمانان حضرت، برگزاری مراسم ختم قرآن، ترتیل خوانی، سخنرانی و مدیحه سرایی را از جمله برنامه های مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه سلام الله علیها برشمرد .
 
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار