داورزنی: استعدادیابی در بانوان اهمیت دارد / استفاده از مشاوران آقا در تیم های ملی بانوان در دنیا رایج است

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: استعدادیابی در سنین پایه در بخش بانوان اهمیت زیادی دارد و اگر این اتفاق رخ ندهد نمی توانیم جایگاهمان بهبود ببخشیم.

داورزنی: استعدایابی در بانوان اهمیت دارد / استفاده از مشاوران آقا در تیم ملی بانوان در همه تیم های رایج استبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا داورزنی معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه نشست مشترک نواب رئیس و روسای استعدادیابی بانوان سراسر کشور  عنوان کرد: در جلسه ای  که با نواب رئیس هیات های استانی با دفتر استعدادیابی فدراسیون داشتیم قرار شد تا برنامه وی‍ژه ای برای استعدادیابی بانوان داشته باشیم.

اگر نگاه ما در استعدادیابی دختران و پسران یکسان باشد با توجه به آن که سن بلوغ دختران و پسران متفاوت است کار  درستی نیست و این نوع نگاه نمی تواند برای بانوان مثمرثمر باشد. در دیگر کشورها استعداد یابی در بخش بانوان را از سنین 8 - 9 سالگی آغاز می کنند تا در سنین 13 -14 ساگی بتوانند با اجرایی کردن برخی برنامه ها توانایی و قابلیت ورزشکارنشان را افزایش دهند . متاسفانه این روند در کشور ما به این گونه نیست و استعداد یابی از سنین 13 -14 سالگی آغاز می شود و به همین دلیل دیگر توانایی افزایش توانایی ها و اجرایی کردن برخی برنامه ها وجود ندارد و در نتیجه ما نمی توانیم در مسابقات آسیایی جایگاه بالایی کسب کنیم . 

به همین دلیل تصمیم بر آن شد تا در جلسه امروز شرایط مناسب برای ارتقای توانایی ها بانوان را ایجاد کنیم تا دختران ما بتوانند نتایج دلخواه را کسب کنند.

وی در ادامه و در مورد جدایی مایدا سرمربی تیم ملی والیبال بانوان کشورمان گفت : قرارداد مایدا با فدراسیون والیبال یک ساله بود و به اتمام رسید و ما دیگر نیاز ندیدیم تا این قرار داد را تمدید کنیم زیرا با بررسی هایمان متوجه شدیم که گه در برخی قسمت ها ضعف هایی داریم که از جمله آن ها استعداد یابی است که باید تقویت شود و پس از آن بهترین مربی ها را بیاوریم تا شرایط مناسبی برای تیم ملی والیبال ایجاد کنند در غیر این صورت نمی توانیم جایگاه هفتمی و هشتمی خود را ارتقا ببخشیم. 

استفاده از مربیان مرد در کادر فنی خانم ها در همه جا وجود دارد 

معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص استفاده از مربیان مرد در کادر تیم ملی بانوان بیان داشت: ما در چند ساله گذشته از مشاوران مرد در تیم ملی استفاده کردیم . این کار در همه جای دنیا رایج است و در همه دنیا تعدادی از کادر فنی خانم ها را آقایان تشکیل می دهند به همین دلیل در بخش هایی هم که ما نیاز به کمک داریم از تعدادی مربیان و مشاوران کمک می گیریم تا توانایی های تاکتیکی و تکنیکیمان را افزایش دهیم . 

وی در ادامه افزود : به غیر از تیم ملی چین که از سرمربی خانم و تعدادی آقا در کادر فنی اش بهره می برید دیگر تیم های جهان از مردان استفاده می کنند. با این حال ما تا جایی که توانایی داریم ازی پتانسیل هایمان بهره می گیریم و در برخی موارد از مشاوران آقا در تیم ملی بانوان هم استفاده می کنیم. زیرا در تیم هایی که ما با آن ها رقابت می کنیم همواره تعدادی آقا حضور دارند و ما به دلیل پوروتوکل هایمان ناچاریم که از آقایانی که سرمربی ها کهنه کار ، مشاوران و بازیکنان قدیمی هستند استفاده کنیم. 

داور زنی درباره پرونده محرومیت 3 والیبالیست خانم که پیشتر باعث شده بود انگشت اتهام ها به سمت فدراسیون والیبال برود بیان داشت: این تصمیم توسط کمیته انضباطی که کاملا مستقل است اتخاذ شده و طبیعی است که کمیته انضباطی بر اساس گزارش های دریافتی تصمیمی بگیرد و آن ها را اجرایی کند. کسانی که این حواشی را ایجاد کردند می دانند چه کاری انجام داده اند البته اگر آقایان هم بودند همین گونه بود و تفاوتی ایجاد نمی کرد.

به نظرم نباید این حواشی ایجاد می شد زیرا اگر این تصمیم اعلام نمی شد ماجرا متفاوت بود. به طور کلی دلیل تشکیل کمیته انضباطی رعایت نظم و انضباط  است و اگر کسی با بی نظمی عمل کند جریمه می شود .  اساس کار کمیته انضباطی تنبیه و تشویق  است . این کار هم عامل بازدارنده است و هم عاملی تشویقی است. اگر کمیته انضباطی برخوردی هم انجام می دهد زیرا این گونه برخورد ها برای آن است که دیگران نظم و انضباط را رعایت کنند.

تیم ملی جوانان نمره قابل قبولی در مسابقات جهانی گرفت

وی ادامه داد : اگر کسی نظم را در رابطه با تیم ملی رعایت نکرد حتما با وی برخورد می شود و اگر کسی در این رابطه اعتراضی دارد حتما می تواند درخواست تجدید نظر بکند تا کمیته انضباطی دوباره اعلام نظر کند . کمیته انضباطی تلاش می کند که همه نظم را رعایت کنند و برای پیراهن تیم ملی و موازین شرعی و اخلاقی ارزش قائل شوند و احترام بگذارند. 

معاونت وزارت ورزش و جوانان در پایان و درباره عملکرد تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی جهان عنوان کرد: به تیم ملی جوانان تبریک می گویم زیرا در گروه سختی قرار داشتند و از دو تیمی شکست خوردند که هر دو قهرمان و نایب قهرمان جهان شدند  این مسابقات تجربه خوبی برای ما بود و من تصور می کنم نقش این نسل در اینده تیم ملی زیاد باشد. 

محمد رضا داور زنی در پایان و در پاسخ به این سوال که شنیده شده اساسنامه فدراسیون ها قرار است بدون ارائه به روسای فدراسیون ها  به تصویب برسدگفت : این حرف غلط است در کمیته ای که روی این موضوع کار کرده است 6 رئیس فدراسیون حضور داشتند و جلسات مختلفی به صورت گروهی و انفرادی برگزار شدتا پیش نویس این اساس نامه نوشته شود هنوز هم این اساسنامه  تمام نشده و قرار است تا پس از بازبینی به فدراسیون ها فرستاده شود و پس از تائید آن ها بررسی شود همچنین اگر در ان اشکالی وجود داشته باشد قابل اصلاح است.

انتهای پیام / 

داورزنی : تیم ملی جوانان نمره قبولی گرفت/ کمیته انضباطی مستقل است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معصومه اسدی
۱۴:۳۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
سلام و عرض خسته نباشید
میخواستم در مورد استعداد یابی بانوان در رده سنی بزرگسالان اطلاعاتی کسب کنم
ممنون
آخرین اخبار