شریفی مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بازی با جان مردم زیر سایه کمبود پرستار/ وزارت بهداشت چاره ای برای فارغ التحصیلان بیکار بیاندیشد

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: با وجود افزایش ظرفیت دانشکده‌های پرستاری اما وزارت بهداشت توان جذب پرستار را ندارد.

بازی با جان مردم زیر سایه کمبود پرستار/ وزارت بهداشت چاره ای برای فارغ التحصیلان بیکار بیاندیشدمحمد شریفی‌مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: کمبود پرستار در بخش‌های مختلف از جمله NICU و در بخش‌ مراقبت ویژه در کشور دیده می‌شود که این مسئله می‌تواند مشکلاتی را برای سلامت مردم ایجاد کند.

وی عنوان کرد: در کشور باید امروزه به ازای هر هزار نفر ۳ کارد پرستاری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وجود داشته باشد که با احتساب جمعیت ۸۰ میلیونی تعدادی در حدود ۲۵۰ هزار پرستار در کشور استخدام شده باشند که متاسفانه در حال حاضر تنها ۱۵۵ هزار پرستار مشغول به فعالیت هستند.

شریفی‌مقدم تاکید کرد: در کشور آمریکا به ازای هر هزار نفر در حدود ۱۰ کادر پرستار و در اروپا در حدود ۸ نفر به ازای هر هزار نفر در حوزه‌های مختلف بهداشتی و درمانی مشغول به فعالیت هستند که این مسئله نشان‌دهنده تعداد کمبود قابل توجه نیروی پرستاری در کشور است.

وی ادامه داد: به جز شهر تهران  در تمام شهرههای کشور پرستاران زیادی بیکار هستند که پس از فارغ التحصیلی در مشاغل دیگری مشغول فعالیت هستند و این مسئله حوزه بهداشت و درمان را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند و به نوعی سلامت بیماران به خطر می افتد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری افزود: ظرفیت دانشکده‌های پرستاری در کشور افزایش یافته اما متاسفانه وزارت بهداشت توان جذب پرستار را ندارد و دولت نیز اجازه استخدام را نمی‌دهد.

وی یادآور شد: حقوق کم پرستاران و شغل پرخطر این قشر باعث شده که بسیاری از نیرو‌ها به شغل دیگری روی آورند و کشور با کمبود پرستار مواجه شود. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ك
۱۱:۲۹ ۱۲ تير ۱۳۹۶
ممنونم عاالی
آخرین اخبار