چالش کمبود نیروی پرستاری به قوت خود باقی است/جذب فوری پرستار در علوم پزشکی ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به کمبود هزار پرستار در مراکز درمانی از تدابیر این دانشگاه برای جذب فوری فارغ التحصیلان پرستاری خبر داد.

چالش کمبود نیروی پرستاری به قوت خود باقی است/جذب فوری پرستار در علوم پزشکی ایران
رضا پایدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: علی رغم وجود چندین پروژه بیمارستانی در دست احداث که اغلب آنها با پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه ای درحال ساخت هستند، متاسفانه کمبود نیروی پرستاری حتی در سایر مراکز درمانی فعالمان همچنان به قوت خود باقی است. 

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر تقریبا هیچ پرستار جویای کار و بیکاری در بیرون نیست، افزود: تقریبا تمام آنها یا در مراکز خصوصی یا دولتی ویا نظایر آن مشغول به کار هستند و با توجه به وضعیت کمبود این نیروهای متخصص بعید میدانم هم اکنون پرستاری بگوید که کار نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد : با توجه به کسری نیرو پرستاری این دانشگاه تمام فارغ التحصیلان این رشته را فورا جذب می‌کند به گونه ای که عقد قرارداد ، تعیین محل خدمت، تعداد شیفت و تمام مراحل اداری مربوطه برای شروع فعالیت پرستار ظرف یک هفته انجام می گیرد، اگر هر نیروی متخصصی در این رشته جویای کار است میتواند به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران مراجعه کند هر چند که تا کنون آنطور که باید و شاید کسی مراجعه نکرده است. 

وی ادامه داد : با توجه به راه اندازی پروژه های بیمارستانی قابل توجهی طی یک الی  دوسال آینده قطعا مشکل کمبود نیروی پرستاری نسبت به تخت روز های بیمارستانی چندین برابر می‌شود و به همین منظور هم اکنون وقت افزایش ظرفیت های دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی فرا رسیده است.

پایدار همچنین با بیان اگر بیمه ها خوش قولی کنند معوقات و کارانه ها را به جای تاخیر چند ماهه سر موعد مقرر پرداخت می‌کنیم ،اظهار داشت : این وعده های امروز و فردا بیمه ها درحال حاضر تنها مشکل ما در حوزه اعتبارات و تامین سایر هزینه هایمان است زیرا هم اکنون با گذشت نزدیک به یک سال هنوز مطالباتمان را پرداخت نکرده اند و فقط وعده پرداخت می دهند که اگر این موضوع حل شود دیگر تنها مشکلمان درمعاونت درمان به تامین نیروی پرستاری معطوف می‌شود. 

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار