اردبیل؛

احیای جریان اصلی دانش آموزی در مدارس دولتی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: احیای جریان اصلی دانش آموزی در مدارس دولتی جزو اولویت های وزارت آموزش و پرورش می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تاکید وزیر بر بازگشت روحیه، انگیزه و نشاط به مدارس دولتی می باشد، که بر این اساس احیای جریان اصلی دانش آموزی در مدارس دولتی جزو اولویت های وزارت قرار گرفته است.

وی با ابراز رضایت از فعالیت های استان اردبیل در حوزه آموزش و همچنین در خصوص اقدامات رفاهی فرهنگیان گفت: آمارها نشان می دهد استان اردبیل موفقیت های خوبی در بیشتر شاخص ها داشته است و این امر حاکی از تلاش بی وقفه این مجموعه است.

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش باید در ارائه امار و ارقام نهایت صداقت و شفافیت را داشته باشیم که امروز در استان اردبیل شاهد چنین تحولی هستیم.

حکیم زاده در ادامه با بیان اینکه تاکید وزیر محترم بر ایجاد نشاط و سرزندگی و نیز آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان می باشد، عنوان کرد: بر این اساس در تلاش هستیم جریان اصلی دانش آموزی در مدارس دولتی را احیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه با هرگونه طبقاتی کردن مدارس مخالف هستیم، یادآوری کرد: انسان ها استعداد های متفاوتی دارند، و امروزه در کشورهای مختلف جداسازی دانش آموزان بر اساس استعداد قابل قبول نمی باشد، طبیعی است که چنین امری هیچ فایده ای برای آموزش و پرورش کشور ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با عنوان اینکه معاونت آموزش ابتدایی وزارت در سال تحصیلی پیش رو در نظر دارد بین برنامه های اجرایی و بودجه ها مصوب تناسبی ایجاد کند، خاطر نشان ساخت: امسال تنها برنامه هایی را اجرا خواهیم کرد که اعتبار اجرایی آن هم اختصاص داده شده باشد.

به گفته حکیم زاده به جای گزارش فعالیت ها به ارائه گزارش اثر بخش فعالیت ها روی بیاوریم بنابراین اجرای طرح های حداقلی اما اثر بخش در اولویت خواهد بود.

وی همچنین از آسیب شناسی ارزشیابی توصیفی در دوره تحصیلی ابتدایی خبر داد و گفت: در حال پژوهش و تحقیق در این رابطه هستیم تا اگر احتمالا این برنامه مشکلاتی داشت، اصلاح شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین به طرح کارآمد ارتقا معلمان اشاره کرد و افزود: این برنامه کاملا مدرسه محور می باشد و بجای آموزش ضمن خدمت معلمان با هدایت مدیران مدارس به حل نیازهای آموزشی خود اقدام می کنند، که در این راه بیشتر سعی کرده ایم از حضور معلمان بازنشسته بیشتر استفاده نماییم.

حکیم زاده با بیان اینکه در پنج سال آینده با توجه به تعداد بیشتر همکاران بازنشسته در دوره ابتدایی با بحران نیروی انسانی مواجه خواهیم بود، گفت: بدون شک از همین امروز باید به فکر تامین نیروی انسانی خود باشیم که در این خصوص ارتقا کیفیت معلمان وروری جدید در اولویت می باشد.

به گفته وی باید معلمانی را جذب کنیم که در کنار دیگر مسایل عمومی از عشق به معلمی نیز برخوردا باشد، و شایستگی های وی در این شغل بایستی محرز شود.

 

انتهای پیام/ح

بحران نیروی انسانی در دوره ابتدایی در 5 سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.