مراکز عرضه قلیان در شهرستان بوشهر تعطیل می‌شود‌

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشت محیط و سلامت در استان بوشهر سفره‌خانه‌های که به عرضه قلیان اقدام کنند تعطیل می‌شود.

مراکز عرضه قلیان در شهرستان بوشهر تعطیل می‌شود‌به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسن فخرایی ظهر امروز در نشست کمیته سلامت و بهداشت محیط بوشهر با بیان اینکه ایمنی آب و مواد غذایی، کنترل بیماری‌های منتقله، دفع صحیح پسماندها و پساب از شاخص‌های سلامتی در جامعه است اظهار داشت: ارزیابی آلاینده‌های زیست‌محیطی، بهداشت هوا و خاک، پایش مراکز عرضه و اماکن در راستای تأمین سلامت جامعه و ارتقای شاخص‌های بهداشت نقش مهمی دارد.

وی با تاکید بر نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تصریح کرد: سال قبل از 14هزار و 846 مراکز عرضه مواد غذایی و صنوف حساس بازرسی شد که 38 مرکز مواد غذایی به سبب رعایت نکردن شاخص‌های سلامتی تعطیل شدند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان کرد: علاوه بر تعطیلی 38 مرکز متخلف، 286 مرکز متخلف به تعزیرات حکومتی و 595 مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شد.

فخرایی از جمع‌آوری و معدوم مواد غذایی فاسد در بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در 10 ماه سال قبل 23 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته جمع‌آوری و معدوم شد.

وی با بیان اینکه در 5 ماه گذشته بیش از 7 تن مواد غذایی فاسد جمع‌آوری‌شد گفت: طی 10 ماهه سال قبل در راستای کنترل و پایش آب آشامیدنی 16 هزار و 56 نمونه کلر سنجی و تعداد یک‌هزار و 450 مورد نمونه‌برداری میکروبی آب در بوشهر انجام شده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ازتعطیلی 11 مرکز عرضه قلیان و سیگار در بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشت محیط و سلامت از سال گذشته تاکنون 11 سفره‌خانه بوشهر به سبب عرضه قلیان و سیگار تعطیل شدند.

فخرایی رسیدگی به شکایات مردمی و سامانه 190 را یکی از راه‌های ارتباط با همشهریان دانست و گفت: تا قبل از بهمن‌ماه سال قبل این شکایات 113 مورد اعلام شد و بعدازاین مدت 73 مورد بوده است.

سرپرست مرکز بهداشت بوشهر، برنامه طرح تشدید را برای جلوگیری از عرضه مواد غذایی و دسترسی ایمن به غذای سالم شهروندان عنوان کرد و اظهار داشت: بازرسان در بازه زمانی 10 ماهه سال قبل مقدار 10 هزار و 755 نمونه مواد غذایی غیرمجاز جمع‌آوری کردند که این مقدار تا خردادماه امسال سه هزار و 67 مورد اعلام‌شده است.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.