اسپوتنیک: آمریکا فقط به دنبال بهانه‌ای برای حمله به سوریه است

مقام ارشد سابق وزارت دفاع روسیه در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای یک حمله جدید به سوریه است.

اسپوتنیک: آمریکا فقط به دنبال بهانه‌ای برای حمله به سوریه استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ژنرال یوگنی بوژینسکی، مقام ارشد سابق وزارت دفاع روسیه در گفتگو با اسپوتنیک با اشاره به گزارش اخیر سی ان ان درباره موضع گرفتن هواپیماها و کشتی هایی آمریکایی و آمادگی آنها برای حمله به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه در صورتی که دمشق «هر گونه حرکت دیگری در جهت حمله با استفاده از تسلیحات شیمیایی انجام دهد»، اعلام کرد آمریکا فقط به دنبال بهانه ای برای حمله به این پایگاه هوایی است.

روز چهارشنبه، سی ان ان گزارش داد پایگاه هوایی الشعیرات سوریه برای رصد هر گونه «نشانه دیگری از این که ممکن است یک حمله شیمیایی در دست انجام باشد، همچنان تحت نظارت هوایی دائم آمریکا است».

این مطلب پس از آن بیان شد که کاخ سفید ادعا کرد آمریکا «تدارکات احتمالی برای یک حمله دیگر نظام بشار اسد را با استفاده از تسلیحات شیمیایی مشاهده کرده است».

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه اسد را تهدید کرد که در صورتی که رئیس جمهور سوریه «یک حمله کشتار جمعی دیگر با استفاده از تسلیحات شیمیایی انجام دهد، وی و ارتش او بهای سنگینی خواهند پرداخت».

سی ان ان گزارش داد ناو هواپیمابر یو اس اس جرج اچ دابلیو بوش، همراه با دو ناوشکن و دو رزمناو برای گشت زنی های عادی، در شرق دریایی مدیترانه مستقر شده اند.

این شبکه افزود: «ناوشکن ها و رزمناوها می توانند بدون به خطر انداختن جان خلبانان هواپیما، موشک های تاماهاوک شلیک کنند. به علاوه، می توان از دهها هواپیما که برای عملیات علیه داعش در سوریه و عراق هم اکنون در خاورمیانه هستند، در حمله ای احتمالی استفاده کرد».

در حالی که هیچ حمله شیمیایی پس از این ادعاها انجام نشده است، مقامات ارشد آمریکایی توضیحاتی ارائه کردند.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد که اعتقاد دارد «سوریه عقب نشینی کرده است».

متیس در گفتگو با خبرنگاران در جریان سفر به بروکسل برای شرکت در نشست ناتو اعلام کرد: «به نظر می آید آنها هشدار را جدی گرفتند. آنها این کار را انجام ندادند».

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، نیز در کنگره اعلام کرد: «هشدار ترامپ جلوی اسد را گرفت».

روز پنجشنبه، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به این ادعاها، اعلام کرد: «متاسفانه، واشنگتن اتهامات بی پایه و اساس جدیدی علیه دولت سوریه مطرح کرده است که (دمشق) ظاهرا در حال برنامه ریزی برای یک حمله شیمیایی جدید است. ما از این اظهارات مطلع هستیم که مقامات واشنگتن از تایید آنها با حقایق خودداری کرده اند و ما نمی دانیم که از چه اطلاعاتی برای چنین نتیجه گیری هایی استفاده شد».

ژنرال یوگنی بوژینسکی، مقام ارشد سابق وزارت دفاع روسیه در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد آمریکا به دنبال بهانه ای برای یک حمله جدید است.

وی گفت: «آمریکایی ها به دنبال بهانه ای هستند تا بتوانند یک بار دیگر عزم و قدرت سلاح خود را نشان دهند. ما نباید وقوع اتفاقی را منتفی بدانیم. در فضای فعلی، ما می توانیم انتظار پیشامد غیرمنتظره، همچنین اتفاقات قابل پیش بینی را از جانب آمریکا داشته باشیم».

این کارشناس به حمله آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات در هفتم ماه آوریل پس از مقصر دانستن اسد به علت ادعای حمله شیمیایی به خان شیخون سوریه، اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار