عربی الجدید: خروج داعش از حلب نشان از فروپاشی آن دارد

عربی الجدید در گزارشی از نزدیک بودن فروپاشی گروه تروریستی داعش در سوریه خبر داد.

عربی الجدید: خروج داعش از حلب نشان از فروپاشی آن داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان عربی الجدید در گزارشی نوشت: «رامی عبدالرحمان» رئیس دیده‌بان حقوق بشر در سوریه جمعه اعلام کرد گروه تروریستی داعش دیگر در استان حلب حضور ندارد. او در این خصوص گفت: «داعش پس از 4 سال حضور در سوریه حال از 17 شهر و روستا خارج شده و به طور کامل حلب را ترک کرده است».

نیروهای دولت سوریه به طور جدی در یک مسیر کلیدی که استان حما در جنوب غربی سوریه را به استان رقه در شرق این کشور وصل می‌کند پیشروی کرده‌اند و موفق به بیرون راندن گروه شیطانی داعش از این منطقه شده اند. به گفته‌ عبدالرحمان نیروهای دولت سوریه پنجشنبه شب کنترل این جاده را به دست گرفتند و عناصر داعش که در این منطقه باقی مانده بودند را وادار به فرار کردند.

یک منبع ارتش سوریه نیز عقب نشینی داعش از حلب را تایید کرد. این منبع نظامی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: «عملیات نظامی در حال پیشروی است و عناصر داعش از حلب به سمت حما و رقه عقب نشینی کرده‌اند و ارتش سوریه در حال پاکسازی آخرین بخش‌های این منطقه است». یک منبع نظامی دیگر نیز در مصاحبه با خبرگزاری دولتی سوریه (صنعا) عقب نشینی داعش از منطقه مذکور را تأیید کرد.

حملات گسترده علیه داعش که از سال 2015 در چند جبهه در جریان بوده است بالاخره نتیجه داده و بخش بزرگی از قلمرو این گروه شیطانی را از آن گرفته است. نیروهای کُرد تحت حمایت آمریکا و نیروهای عرب سال 2015 عناصر داعش را از کوبانی و مرز ترکیه و سال گذشته از شهر «منبج» بیرون راندند. در همین حال معارضان مسلح مورد حمایت ترکیه شهر الباب را در ماه فوریه در کنترل گرفتند.

عبدالرحمان عقب نشینی داعش در روز جمعه را یک شکست جدید برای این گروه توصیف و اعلام کرد این اتفاق نفوذ داعش در منطقه را کاهش خواهد داد و خبر از فروپاشی آن می‌دهد.

درگیری‌های سوریه از سال 2011 آغاز شدند و کشورهای مختلفی از جمله ترکیه و ائتلاف جهانی تحت سرکردگی آمریکا به درون آن کشیده شدند. ورود این کشورها به جنگ سوریه باعث مرگ 320 هزار نفر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار