اردبیل؛

بازدید 6900 گردشگر داخلی و خارجی از موزه‌های استان اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در طول تعطیلات عید فطر و سه روز گذشته ۶ هزار و ۹۱۲ گردشگر داخلی و خارجی از موزه‌های استان اردبیل بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی‌‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه بررسی حضور گردشگران در اماکن تاریخی اردبیل اظهار داشت: در طول تعطیلات عید فطر و سه روز گذشته 6 هزار و 912 گردشگر داخلی و خارجی از موزه‌های استان اردبیل بازدید کردند.

وی گفت:‌ از این تعداد 115 نفر گردشگر خارجی و مابقی گردشگران داخلی بوده‌اند که در موزه‌های استان حضور یافته و از آثار تاریخی و میراث فرهنگی اسان بازدید داشته‌اند که این بازدید بسیار چشمگیر و بالا بوده و انتظار می‌رود در فصل تابستان نیز افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره اسکان گردشگران در عید سعید فطر در استان اردبیل تصریح کرد: همزمان با تعطیلات عید سعید فطر 30 هزار و 382 مسافر در مراکز اقامتی این استان اسکان یافته‌اند و از خدمات این مراکز بهره‌مند شده‌اند.

حاجی‌زاده افزود: بیشترین تعداد مسافران ورودی به استان اردبیل در شهرستان‌های سرعین و مشگین‌شهر اسکان یافته‌اند و استقبال خوبی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این دو شهرستان انجام شده است و انتظار می‌رد در فصل تابستان حضور مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در استان اردبیل به ویژه در این دو شهرستان افزایش یابد.

وی بیان کرد: با توجه به وجود جاذبه‌های مختلف گردشگری و تاریخی در استان اردبیل، این منطقه یکی از قطب‌های مهم گردشگری به ویژه در فصل تابستان به شمار می‌رود که پذیرای تعداد انبوهی از گردشگران در این فصل می‌شود و تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم با توسعه زیرساخت‌ها زمینه‌ساز تقویت این حضور گردشگران باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان بیان کرد: تاکنون جلسات متعدد ستاد خدمات سفر استان تشکیل شده و تمهیدات و هماهنگی‌های لازم برای پذیرایی و خدمات‌رسانی به مسافران انجام شده است تا مشکل و نارسایی در این زمینه وجود نداشته باشد.

 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.