ساری؛

نجات هزار و ۴۹ غریق از امواج مرگبار خزر

هزار  و ۴۹ غریق از آغاز طرح کاهش غریق در سوم خرداد امسال تا روز نهم تیرماه از امواج مرگبار خزر نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اکبری مدیرعامل هلال احمر مازندران گفت: در این مدت هزار و ۶۶۷ نفر نیز با مراجعه به پایگاه‌ها و پست‌های امداد و نجات ساحلی هلال احمر مازندران از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

وی اجرای طرح کاهش غریق در ساحل مازندران را مهمترین برنامه عملیاتی هلال احمر استان در تابستان ۹۶ برشمرد و افزود: با توجه به گستردگی منطقه عملیاتی در سواحل مازندران و پوشش ۳۶۷ نقطه حادثه‌خیز در طول ۴۰۰ کیلومتر ساحل استان، تیم‌های نجات غریق و امداد ثابت و سیار موتوری برای امداد و نجات و هشدار و پیشگری در نقاط پرخطر ساحل مازندران مستقر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: به منظور اجرای عملیات کاهش غریق در سواحل استان که از اوائل خرداد ماه سال جاری اجرایی شده است  بیش از هزار نفر نجاتگر و ناجی غریق با بکارگیری انواع تجهیزات پیشرفته اعم از آمبولانس، موتورسیکلت، قایق نجات، جت اسکی، خودرو‌های نجات و خودروی پشتیبانی مشارکت فعال دارند.

اکبری با بیان اینکه فرصت دوباره زندگی به نجات یافتگان حوادث و سوانح مختلف به ویژه مغروقین در ساحل مازندران، محور تمامی اقدامات جمعیت هلال احمر در اجرای طرح امداد و نجات ساحلی است افزود:در حال حاضر تمامی توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مازندران بر محور کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است.

وی با اشاره به تعطیلات تابستان و ورود شمار زیادی از مسافرین به استان و نوار ساحلی گفت: درخواست  موکد ما از همه هموطنان این است که برای حفظ جان خود به توصیه‌های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق پر خطر خودداری کنند.

انتهای پیام/آ

افزایش غریق در دریای مازندران با افزایش دما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار