ولایتی در گفتگوی خبری ۲۱؛

وزارت علوم به قانون پایبند باشد/ تکذیبیه سازمان سنجش اعمال سلیقه شخصی است

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: تکذیبیه سازمان سنجش اعمال سلیقه شخصی است و ما طبق قانون عمل کرده ایم و آنچه وزارت علوم در این کدرشته های دانشگاه آزاد می گوید ناقض قانون است.

وزارت علوم به قانون پایبند باشد/ تکذیبیه سازمان سنجش اعمال سلیقه شخصی استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد درباره تکذیبیه سازمان سنجش درباره بازگشت ۲۵۰۱ رشته محل دانشگاه آزاد به دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۶ اظهار کرد: این تکذیبیه اعمال سلیقه از سوی وزارت علوم بوده است و آنچه که در دانشگاه آزاد تایید شد و توسط سرپرست دانشگاه شب گذشته اعلام گردید، تماما بر اساس قانون بوده است.

وی افزود: در سال ۱۳۶۷ زمانی که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس بودند، با برخی از اعمال سلیقه‌های وزارت علوم مواجه بودند و به همین خاطر مرحوم رفسنجانی این امر را به مجلس واگذار کردند و این موضوع باعث شد که در مجلس در همان سال قانونی تصویب شود که توسعه رشته‌ها توسط سه نفر (یک نماینده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک نماینده از سوی وزارت علوم و یک نماینده از سوی دانشگاه آزاد اسلامی) مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد تاکید کرد: در طول این سال‌ها رشته‌های مختلف از جمله این تقریبا ۳ هزار رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد تایید شد که مجموعه مصوبات حدود ۲۴۴ صفحه است و امضاء هر سه نماینده در محل مذکور به ثبت رسیده که در فرصت‌های بعدی، در صورت لزوم امضا به مخاطبین نمایش داده می‌شود.

ولایتی عنوان کرد: به دلیل بعضی از  مخالفتهایی که برخی از کارشناسان وزارت علوم می‌آورند و بر اساس صحبت‌های سلیقه‌ای خودشان حاشیه‌هایی را ایجاد میکنند در حالی که هر سلیقه‌ای نباید ناقض قانون باشد.

رئیس هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: پرسشی از معاون حقوقی مجلس شورای اسلامی (آقای دکتر امیدوار رضایی) در زمینه اعتبار فانون سال ۶۷ اخیرا پرسیده شد که با پاسخ مثبت مواجه شدیم، اما به واسطه برخی از سلیقه‌ها در زمان ریاست دکتر میرزاده به دیوان عدالت اداری شکایت شد که این دیوان به نفع دانشگاه آزاد رای داد؛ بنابر این ما قانون را اجرا می‌کنیم و از کارشناسان وزارت علوم خواهش می کنیم که اطلاعات قانونی خود را بالا ببرند و در مقابل قانون اعمال سلیقه نکنند.

وی تاکید کرد: امروز حدود یک صد نفر از نمایندگان مجلس تذکری را به وزیر علوم در این زمینه دادند که چرا در مقابل تکذیبیه‌ای بر خلاف قانون صادر کرده و هر آنچه که خلاف و ناقض قانون باشد از سوی مجلس اعلام می‌شود.

ولایتی با تاکید بر اینکه در دانشگاه آزادحافظ کیان، کمیت و کیفیت دانشگاه هستیم، گفت : حتی یک واحد نباید تعطیل شود اما بر اساس این بیانیه اخیر حدود ۳۵۰واحد دانشگاهی در شهرهای مختلف تعطیل می شوند.

وی ادامه داد: یکی از نکات طنزآمیز این است که باید خیلی از رشته های کارشناسی ارشد که در فهرست حذف هستند جواز دکتری دارند و چطور دانشگاهی می تواند صلاحیت دکتری داشته باشد اما کارشناسی ارشد صلاحیت نداشته باشد.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد با بیان اینکه در هم ریختگی وزارت علوم باید اصلاح شود، تصریح کرد : ما به کار خود ادامه می دهیم و نیاز به اجازه از جایی نداریم چرا که اجازه را قانون صادر کرده و مرّ آن را عمل کرده و تحت تاثیر شرایط قرار نمی گیریم و  تا روز ۱۷ تیر ماه فرصت انتخاب رشته برای متقاضیان باقی است.

وی تصریح کرد: بر اساس تکذیبیه‌ای که از سوی وزارت علوم صادر شده واحد‌های حدود ۳۵۰ شهر باید تعطیل شود در حالی که این امر خلاف صحبت‌های مقام معظم رهبری که شعار امسال را "اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال " نامیدند، است، زیرا با این بیانیه هزاران نفر از اساتید و دانشجویان سرگردان می‌شوند، زیرا بومی گرایی نیز با این روش خدشه دار می‌شود.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد  افزود: در اسفند ماه سال ۹۴ در مجلس قانونی در خصوص رشته‌های جدید تصویب شد و در یکی از بند‌های این مصوبه اعلام شده که آن چه قبل از اسفند ماه سال ۹۴ اجازه داده شده، معتبر است و از این پس تصویب رشته‌ها نیازمند کسب اجازه است و لازم به ذکر است که تمام قریب به ۳ هزار رشته معتبر و مربوط به قبل از سال ۹۴ می‌باشد.

اما و اگرهای فعالیت در سمت رئیس هیات امنا 

وی در پاسخ به سوالی درباره ابهامات سمت جدید خود  اظهار کرد: بنده پزشک، متخصص اطفال، فوق تخصص عفونی اطفال هستم و نزدیک به ۴۳ سال سابقه تدریس دارم، همچنین در سال ۷۰ استاد تمام دانشگاه شدم.

ولایتی با بیان اینکه درسال‌های اخیر استاد ممتاز دانشگاه بوده ام، گفت: شاید چند هزار نفر از پزشکان ما که در دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی تحصیل کرده اند  از شاگردان بنده بوده و در تدریس بیماری های عفونی و سل در خدمت آنها بوده ام.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد افزود: بیش از ۲۰۰ مقاله در زمینه پزشکی در خارج از کشور دارم و آخرین مقاله ما در مجله nature چاپ شده و اخیرا مقاله ای داشتم که ۵۰۰ ارجاع داشته است. 

وی در پایان یادآور شد: در حوزه پزشکی در ۲ سال، ۲ کتاب برتر پزشکی داشته ام ، همچنین قبل از انقلاب ۲ جلد کتاب در خدمت اساتید بزرگ علوم پزشکی نوشته ام که سال ها در دانشکده پزشکی تدریس می شد، علاوه بر این مساله یک دانشکده پزشکی قبل از انقلاب و یک دانشکده علوم بین الملل بعد از انقلاب تاسیس کردیم.

انتهای پیام/ 

 با دانشگاه آزاد کنار می‌آییم، اما تسلیم نه

 سازمان سنجش خبر تایید رشته‌های دانشگاه آزاد را تکذیب کرد

  بازگشت ۲۵۰۱ رشته محل دانشگاه آزاد به دفترچه کنکور ارشد/ ۳۹۹ رشته محل دانشگاه آزاد حذف شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۹ تير ۱۳۹۶
چرابه دانشگاه ازادگیردادن؟بیان یه سربه دانشگاه ماسربزنن اذربایجان غربی شهرفیرورق دانشگاه پیامنورفیرورق یه خونه120متری کردن دانشگاه با4تاکلاس و2تادستشویی کنارکلاساکسی روش نمیشه بره بدون سلف نمازخونه کتابخونه حیاطی پروژوکتوری شده دانشگاه تازه طبقه اولش اپارتمانم صاحب خونه میشینه اندازه یه مهده کودکم نیس اسمش جزع دانشگاهابودزده بود دانشگاه رفتیم دیدیم چه دانشگاهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۹ تير ۱۳۹۶
چرابه دانشگاه ازادگیردادن؟بیان یه سربه دانشگاه ماسربزنن اذربایجان غربی شهرفیرورق دانشگاه پیامنورفیرورق یه خونه120متری کردن دانشگاه با4تاکلاس و2تادستشویی کنارکلاساکسی روش نمیشه بره بدون سلف نمازخونه کتابخونه حیاطی پروژوکتوری شده دانشگاه تازه طبقه اولش اپارتمانم صاحب خونه میشینه اندازه یه مهده کودکم نیس اسمش جزع دانشگاهابودزده بود دانشگاه رفتیم دیدیم چه دانشگاهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۰۹ تير ۱۳۹۶
میشه بگید این تحصیلات چه مشکلی از ما حل میکنه ؟ فکر کنید کسی بره لیسانس و فوق لیسانس بگیره بعد بره خط تولید کارگری
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۴ ۰۸ تير ۱۳۹۶
خیلی از دانشگاه ها با اون همه عظمت وقتی پذیرش میگره در رشته ای 3 یا 4 نفره ولی یهو دانشگاه آزاد، غیر انتفاعی همون رشته ها رو با 40 یا 50 نفر میگیرن. من به عنوان یه فارغ التحصیل زحمت کشیده برای مدرکش از وزارت علوم خواهش میکنم حداقل طبق موازینش برای اعطای سهمیه به دانشگاه های دولتی به دانشگاه آزاد نیز بنگرد.
آخرین اخبار