کرمانشاه؛

کشت 30 درصد کلزای استان در کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: امسال بیشترین کلزای کشت شده استان مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال بیشترین کلزای کشت شده استان مربوط به شهرستان کرمانشاه است، اظهار کرد: 30 درصد کلزای استان در این شهرستان کشت شده است.

نوربخش حاتمی سطح قابل برداشت کلزای شهرستان کرمانشاه را بیش از 1200 هکتار عنوان کرد.

حاتمی متوسط عملکرد کلزا  در مزارع شهرستان کرمانشاه را سه تن در هکتار دانست و پیش‌بینی کرد: امسال بیش از 3600 تن کلزا در این شهرستان تولید شود.

وی در ادامه با اشاره به بازدیدهای مکرر مسئولین و معاونین وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: امسال کلزاهای تولیدی در این شهرستان به اذعان مسئولین کشوری جزو کلزاهای شاخص در کشور و بعضا همتراز با کشورهای پیشرو دنیا و همردیف کشورهای اتحادیه اروپا است.

حاتمی افزود: به نظر می‌رسد امسال تعدادی از مزارع کلزای شهرستان کرمانشاه رکورد تولید در واحد سطح کشور را بشکنند.

 وی افزود: تاکنون برداشت کلزا در برخی از مزارع استان با عملکرد 7100 کیلوگرم در هکتار را هم داشته‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه،  با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت کلزا در شهرستان کرمانشاه نسبت به سال زراعی قبل چهار برابر شده، یادآوری کرد: سال زراعی گذشته 300 هکتار کلزا در شهرستان کرمانشاه کشت شده بود.

حاتمی در ادامه با اشاره به در برنامه بودن برنامه توسعه کشت کلزا در شهرستان کرمانشاه، عنوان کرد: برای زیر کشت کلزا بردن بین چهار تا پنج هزار هکتاری مزارع شهرستان کرمانشاه در سال زراعی آینده برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول در ادامه کلزا را بهترین گزینه برای تناوب زراعی با گندم دانست و اظهار کرد: هر محصولی که بعد از کلزا کشت شود، بین 20 تا 30 درصد افزایش عملکرد خواهد داشت.

افزایش ماده آلی خاک، بهبود ساختمان خاک، کنترل آفات و امراض، پایین بودن میزان مصرف آب و... از دیگر  مزایای کشت کلزا است که حاتمی از آنها یاد کرد.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.