کرمانشاه؛

راه‌اندازی سمن‌سراهای کرمانشاه برای تسهیل بازآفرینی شهرها

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه از انجام برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۱۶ سمن‌سرا خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مسعود شریفی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، به تشریح مهمترین اقدامات و برنامه‌های این اداره‌کل درحوزه‌های مختلف پرداخت و با بیان اینکه مناقصه ساخت قطعه ۱۰ و پایانی بزرگراه کربلا انجام شده، از آغاز عملیات ساخت این قطعه خبر داد.
شریفی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل تکمیل بزرگراه کربلاست که ساخت قطعات ۵ الف، ۶، ۷، ۸، ۹ آن در مجموع به طول ۳۶ کیلومتر و واریانت قطعه ۶ به طول یک کیلومتر و کنارگذر شهر کرند و تقاطع ... مسطح ابتدای کنارگذر شهر سرپل ذهاب را شامل می‌شود و مناقصه ساخت قطعه ۱۰ و پایانی این بزرگراه هم به طول ۹ کیلومتر انجام شده است. درصورت تخصیص اعتبار تمام قطعات این بزرگراه تا سرپل‌ذهاب تکمیل می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه با اشاره به ساخت بزرگراه اسلام‌آباد غرب – پل‌دختر گفت: با تکمیل عملیات ساخت بزرگراه، مسیر اسلام‌آباد غرب به پل‌دختر چهار خطه می‌شود. مسیر اسلام‌آباد غرب به پل‌دختر در دو قطعه ۲۷ کیلومتری به بزرگراه تبدیل می‌شود که مسیر اسلام‌آباد غرب به حمیل ۵۰ درصد رشد کرده و حمیل به گردنه شاهبداغ به پیشرفت ۸۵ درصدی رسیده است.
شریفی با اشاره به اجرای پروژه‌های سه راهی هرسین به هرسین و محور بیستون – سنقر عنوان کرد: تاکنون دو کیلومتر از محور بیستون – سنقر افتتاح شده و یک کیلومتر دیگر نیز تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی درباره بهسازی محور جوانرود- ثلاث باباجانی عنوان کرد: احداث این محور شامل سه قطعه جاده اصلی ثلاث باباجانی به جوانرود و نیز بیاشوش است که درمجموع ۶۲ کیلومتر طول دارد. ساخت قطعه دوم این پروژه درحال اجراست و ساخت قطعه اول نیز اخیرا شروع شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه همچنین به بزرگراه میاندوآب - کرمانشاه به عنوان کریدور توسعه غرب ایران اشاره کرد و افزود: طول این مسیر ۴۵۰ کیلومتر است که تمام قطعات آن تعیین تکلیف شده‌اند و فعال هستند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار