هاشمی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

آخرین جزئیات از مشکل آب شرب در خوزستان

معاون عمرانی استاندار خوزستان آخرین جزئیات از مشکل آب شرب در خوزستان را تشریح کرد.

//فرامند هاشمی‌زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره مشکل آب شرب مردم در شهرهای شوش و اهواز، اظهار داشت: در پی بالارفتن دما در استان خوزستان موضوع آب و مدیریت آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود و گاهی به جهت عدم دسترسی به آب کشاورزی و شرب شاهد نارضایتی مردم هستیم.

وی افزود: در تابستان که کشت تابستانه کاشته می‌شود به دلیل عدم احداث سردهانه‌ها و کنترل کانال‌های فرعی برخی برداشت‌ها بیش از حد نیاز صورت گرفت اما این موضوع به خوبی مدیریت نشد و سردهانه‌های لازم هم ساخته نشدند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان یادآور شد: متاسفانه کنترل میزان خروجی آب و آبیاری زمین‌ها به درستی انجام نشد اما با برنامه‌ریزهای صورت گرفته، قرار است این مهم محقق شود.

هاشمی زاده ادامه داد: به دلیل برداشت بیش از حد نیاز از آب، مشکلی برای نهر و کانال اهواز ایجاد شد و به دنبال آن مردم برای کشت تابستانه دچار مشکل شدند از این رو جلسه‌ای با مسئولان استانی برگزار کردیم و مقرر شد تقسیم روزانه آب میان دو شهرستان صورت بگیرد براین اساس سه روز متوالی برای آبیاری مزارع در نظر گرفتیم تا مشکلات موجود در این زمینه مرتفع شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: برای احداث سردهانه‌ها به اعتباری بالغ بر 1 الی 2 میلیارد تومان نیازمندیم. همچنین مقرر شد یک میلیارد تومان را از سازمان آب و برق خوزستان و بخشی از این اعتبار را  با کمک جهاد نصر که طرح مقام معظم رهبری است تامین کنیم و مسئولیت اجرای آن را هم بر عهده جهاد نصر واگذار کنیم البته این موضوع هنوز قطعیت پیدا نکرده اما احتمال آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه تامین آب شرب هم مشکلاتی وجود داشت اما تعداد تانکرهای آبرسانی را افزایش دادیم، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از روستاهای استان خوزستان از طریق شبکه آبرسانی قلعه سحر آبرسانی می‌شدند مقرر بود این شبکه به آب غدیر وصل شود اما از آنجایی که 20 کیلومتر تا روستای قلعه سحر فاصله وجود دارد انجام این کار دشوار و زمانبر است لذا قرار شد از نزدیکترین رودخانه، آب رسانی روستاها صورت بگیرد البته این طرح هم چند ماهی طول می‌کشد تا به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

تقسیم‌بندی آب در دو شهرستان شوش و اهواز طی سه روز متوالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس از خوزستان
۱۱:۳۱ ۰۷ تير ۱۳۹۶
نمیدونم بخندیم یا گریه کنیم
آخرین اخبار