فراهانى در گفتگو باشگاه خبرنگاران جوان؛

خبرنگاران حوزه سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی تربیت می شوند

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت گفت: با راه اندازی کمیته های مفدا در دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان می توانند در حوزه خبر فعالیت کنند.

فراهانی معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با بیان اینکه به تازگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کمیته دانشجویی مفدا به منظور فعالیت دانشجویان در حوزه خبر ایجاد شده است، گفت: با ایجاد این کمیته، دانشجویانی که علاقه‌مند هستند در کنار تحصیل خود در حوزه خبر فعالیت کنند عضو کمیته مفدا در دانشگاه علوم پزشکی محل تحصیل خود می‌شوند.

وی ادامه داد: دانشجویان فعال در حوزه خبر در صورتی که در زمینه خبرنویسی اطلاعات و تجربه داشته باشند، به کار تولید خبر مشغول می‌شوند و دانشجویان علاقه‌مند نیز در کمیته مفدا زیر نظر روابط عمومی دانشگاه آموزش‌های لازم را دیده و سپس می‌توانند در این حیطه فعالیت کنند.

فراهانی با بیان اینکه آیین نامه تشکیل کمیته مفدا هفته گذشته به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده، است، افزود: در برخی دانشگاه‌ها این کمیته راه اندازی شده و دانشجویان علوم پرشکی علاقه مند می‌توانند به عضویت کمیته مفدا محل تحصیل در بیایند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت بيان کرد: با تشکیل کمیته مفدا بازوی دانشجویی فعالیت‌های رسانه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال شده و تولید اخبار در دانشگاه‌ها به دانشجویان سپرده می‌شود.

وی با اشاره به حوزه‌های فعالیت در کمیته دانشجویی مفدا اظهار کرد: دانشجویان می‌توانند در حوزه اخبار فرهنگی، دانشجویی، پژوهشی و بسیاری از حوزه‌های مورد علاقه دانشجویان حتی حوزه سیاسی به کار تولید خبر و انعکاس خبر‌ها و رخداد‌ها در خبرگزاری مفدا واحد دانشگاه محل تحصیل خود باشند.

دانشجویان علوم پزشکی خبرنگاران حوزه سلامت در آینده اى نزدیک

فراهانی ادامه داد: با راه اندازی کمیته‌های دانشجویی مفدا گردش آزاد اطلاعات سرعت بیشتری پیدا کرده که این موضوع موجب رشد و تعالی دانشجویان شده و به شکوفایی مهارت‌ها و توانمندی آن‌ها کمک می‌کند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به سال اشتغال‌زایی برای دانشجویان عضو کمیته مفدا افزود: با توجه به اینکه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اغلب با استعداد هستند با عضویت در کمیته مفدا می‌توانند به تولید اخبار در حوزه تخصص خود پرداخته و در واقع ما نسلی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی پروش می‌دهیم که می‌توانند به طور تخصصی تولید خبر کنند.

وی با اشاره به تربیت خبرنگار حوزه سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی ادامه داد: این نسل جدید خبرنگار علاوه بر فعالیت در رشته تحصیلی خود می‌توانند در خبرگزاری‌ها نیز مشغول به کار شده و در حوزه خبر‌های پزشکی و سلامت به طور تخصصی فعالیت کنند و این به اشتغال دانشجویان نیز کمک بسیاری می‌کند همان‌گونه که اکنون شاهد آن هستیم بسیاری از پزشکان در حوزه رسانه فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۷ تير ۱۳۹۶
چرا دو شغلی یا چند شغلی بودن برای پزشکان مطرح نمیشه حالا جای خبرنگارانو میخوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۷ تير ۱۳۹۶
بله
آخرین اخبار