مدیر جایزه هفت اقلیم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جایزه هفت اقلیم با استقبال پرشوری مواجه شد

در جایزه هفت اقلیم نویسندگان معتبر و شناخته شده ای حضور دارند.

آیت دولتشاه مدیر جایزه هفت اقلیم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جزئیات این جایزه گفت: امسال هفتمین سال برگزاری این جایزه است. یکی از فعالیت‌های عام‌المنفعه مؤسسه فرهنگی هنری هفت اقلیم همین جایزه است. به طور معمول کاندیداهای شرکت‌کننده در این جایزه نویسندگان معتبر و شناخته شده هستند.

وی افزود: فراخوان حدود یک هفته پیش منتشر شد و تاکنون حدود چهل عنوان کتاب ارسال شده‌اند. مهلت ارسال آثار بیستم تیر ماه است و خوشبختانه امسال نسبت به سال‌های گذشته استقبال پرشورتری از این جایزه شده است. سال گذشته داستان مسترجیکاک از احمد حسن‌زاده و رمان گلوگاه از طیبه گوهری برگزیدگان جایزه هفت اقلیم بودند.

دولتشاه تصریح کرد: هنوز برای انتخاب دبیر جایزه امسال به توافق نرسیدم. آثار ارسالی باید کتاب‌های دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چاپ شده در داخل ایران باشند و موضوع آثار ادبیات داستانی در حیطه رمان و مجموعه داستان است و این نکته هم قابل توجه است که کتاب‌های سال‌های قبل بررسی نمی‌شوند و فقط کتاب‌هایی که سال چاپ آنها 95 است در این سنجش قرار می‌گیرند.

گفتنی است؛ نویسندگان و ناشران برای شرکت در این دوره تا بیست و پنجم تیرماه سال ۱۳۹۶ فرصت دارند سه نسخه از کتاب‌های منتشرشده (شامل مجموعه داستان و رمان) در سال ۱۳۹۵ را به دبیرخانه جایزه ادبی «هفت اقلیم» ارسال کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار