میرغضنفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

نسخه‌های طب سنتی برای رفع سلولیت‌های پوستی در همه مزاج‌ها

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش با اشاره به مشکل تجمع چربی و سلولیت‌های بدشکل زیر پوستی، به چند راهکار اساسی برای درمان این اشاره کرد.

نسخه‌های طب سنتی برای رفع سلولیت‌های پوستی در همه مزاج‌هاسیدمهدی میرغضنفری متخصص فیزیولوژی، پژوهشگر طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: سبک نادرست زندگی، چاقی و بدغذایی تنها در افزایش وزن، حجیم تر شدن بدن و بروز انواع بیماری‌ها خلاصه نمی‌شود بلکه در اغلب موارد چربی‌های اشباع شده زیر پوست به علت ایجاد سطحی ناهموار سلولیتی و بی تقارن، موجب بدشکلی و بدفرمی سطح پوست و از دست رفتن زیبایی آن می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه چربی‌های زیر پوستی یا همان سلولیت‌ها می‌توانند در تمام بدن ایجاد شوند، گفت: قسمت بالایی بازو‌ها بین آرنج تا کتف، دور شکم و بخش فوقانی ران‌ها از شایع‌ترین محل‌های تجمع سلولیت‌های بدفرم در بین افراد است، اما برخلاف تصور برخی از اشخاص در طب سنتی برای رفع این چربی‌های اشباع شده و بدشکل زیرپوستی نسخه‌های زیادی وجود دارد. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش ادامه داد: در قدم اول کاهش وزن و انتخاب درست سبک زندگی، در همه چاقی‌ها اعم از موضعی و چاقی عمومی نقش اساسی را برای بازیابی سلامتی و زیبایی دوباره ایفا می کند، اما در کنار آن انجام چند اقدام ساده نیز تاثیر بسیاری در از بین بردن چربی‌های زیر پوستی و رفع سلولیت ها‌ی پوست دارد.

وی با درباره ساخت یکی از موثر‌ترین محلول‌های ترکیبی برای رفع سلولیت‌های پوستی گفت: ابتدا باید مقداری گیاه بابونه را به همراه یک لیوان آب دم کرده و پس از عبور از صافی، 2 قاشق سرکه طبیعی به آن اضافه کرد، سپس این محلول را حداقل ۲ دقیقه روی محل تشکیل سلولیت‌ها و در جهت عقربه ساعت به صورت دورانی ماساژ داد و به همان محل نایلون یا پلاستیکی شبیه به سلفون بست که بعد از آن فرد باید به انجام حرکات ورزشی بپردازد. 

این پژوهشگر طب سنتی گفت: علاوه بر این نسخه که برای همه مزاج‌ها توصیه می‎شود، می‌توان مقداری بادام تلخ را به خوبی جوید و میل کرد که این نسخه در افراد سرد مزاج با چربی بالا توصیه می‌شود.

میر غضنفری یادآور شد: درنسخه‌ای دیگر مقداری روغن بادام شیرین خوراکی یا روغن بادام تلخ را باید حداقل چند دقیقه در محل شکل گیری سلولیت‌ها و در جهت چرخش عقربه‌های ساعت ماساژ داده و بعد همان محل را نایلون بسته و به انجام حرکت های ورزشی پرداخت که افراد سرد مزاج می‌توانند کمی زنجبیل نیز به این روغن اضافه کنند و این نسخه تاثیر قابل توجهی در بازگشت صافی و زیبایی پوست دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.