معتمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تحصیل بیش از 200 دانشجو خارجی در دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه امیرکبیر از تحصیل بيش از 200 دانشجوی خارجی از 20 کشور منطقه در این دانشگاه خبر داد.

تحصیل بیش از ۲۰۰ دانشجو خارجی در دانشگاه امیرکبیراحمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سال2016 برای نخستین بار قرارداد سه جانبه‌ای در راستای توسعه روابط بین الملل با دانشگاه‌هایی از کشور‌های آلمان و اتریش در حوزه معدن منعقد شده است.

وی با بیان اینکه هرساله شاهد افزایش دانشجویان خارجی را در این دانشگاه هستیم، مطرح کرد: 200 دانشجوی خارجی در دانشگاه امیر کبیر مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: همکاری این دانشگاه با دانشگاهی از کشور آلمان آغاز شده و براساس آن دانشجویان دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه یک ترم تحصیلی به کشور آلمان اعزام می‌شوند.

معتمدی با اشاره به اینکه بیشتر دانشجویان دانشگاه امیرکبیر از کشور‌های منطقه جذب شده اند، گفت: البته از ۲۰ کشور منطقه نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

وی عنوان کرد: تعداد دانشجویان این دانشگاه نرخ صعودی داشته به نحوی که از سال2011 تا 2016 تعداد آنها از چهار به 139 دانشجو افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر افزود: در حال حاضر ما قراردادها و دروه های مشترک متعددی را با دانشگاه‌های معتبر اروپایی مانند فرانسه، آلمان، هلند، ایتالیا و دانشگاه‌هایی که جزو 100 دانشگاه برتر دنیا هستند به نتیجه رسانده ایم.

معتمدی با بیان اینکه بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی این دانشگاه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند، گفت: نسبت دختران و پسران دانشجوی بین‌المللی این دانشگاه 71 به 38درصد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۴ تير ۱۳۹۶
وقتی نخبه های خودمون از دانشگاه امیرکبیر محرومن چرا باس غریبه ها رو بگیرن یه مرجعی باس بررسی کنه چه منفعت اقتصادی یا استراتژیکی داشته که این ضرر رو به جوونای مملکت میزنن
آخرین اخبار