شمس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

پذیرش دانشجوی آلمانی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای از مهر ماه

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از آموزش ۱۰ دانشجوی آلمانی در یکی از مراکز این دانشگاه از ابتدای مهر ماه سال جاری خبر داد.

پذیرش دانشجوی آلمانی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای از مهر ماه
ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در زمینه جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تلاش‌های زیادی صورت گرفته است. در این راستا اولین دانشجویان خارجی از کشور تاجیکستان از مهرماه جاری جذب و ۱۰ دانشجوی آلمانی در یکی از مراکز دانشگاه آموزش‌های کوتاه‌مدت خواهند دید.
 
وی ادامه داد: براساس این ما باید بتوانیم در دانشکده‌هایمان، فضایی را ایجاد کنیم که در آینده از کشورهای همسایه، دانشجوی فنی و حرفه‌ای پذیرش کنیم.
 
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: به نظر می‌رسد دانشجویان خارجی متقاضی حضور در ایران و در دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستند با این وجود بررسی تمام این مسایل برعهده وزارت علوم است و در صورتی که این وزارتخانه مجوز صادر کند اقدامات برای جذب دانشجو‌ی خارجی در دانشکده‌های همجوار با مرز انجام می‌شود.
 
شمس تصریح کرد: هیات‌های دانشگاهی که تاکنون به ایران آمده‌اند از این دانشگاه نیز بازدید کردند که در این بازدید‌ها زمینه اجرای دوره‌های مشترک این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌های جهان بررسی شده است.
 
وی اضافه کرد: تحصیل در خارج از کشور بسیار پرهزینه است بنابراین برنامه داریم با اجرای دوره‌های آموزشی مشترک با دانشگاه‌های خارجی زمینه آموزش‌های جدید را برای دانشجویان این دانشگاه فراهم کنیم.
 
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور یادآور شد: انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه، مخصوصا دانشگاه فنی و حرفه‌ای پذیرش دانشجوی خارجی افزایش پیدا کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۸ تير ۱۳۹۶
لطفا برای فارغ التحصیلان دانشگاهی لیسانس و فوق لیسانس رشته های مهندسی کشور خودمان که ازنظر آکادمیک و تئوری تحصیلات دارند ولی به صورت عملی و حرفه ای آموزش ورود به بازارکار را ندیده اند دوره های کاملا تخصصی و پولی بگذارید
سازمان فنی و حرفه ای مراکز تخصصی خوبی دارد
بسیاری از دوره های فعلی فنی و حرفه ای فقط جنبه آشنایی دارد و برای ورود به بازارکار کافی نیست
آخرین اخبار