چاوش اوغلو با همتایان قطری و سعودی خود تلفنی گفتگو کرد

وزیر خارجه ترکیه در تماسی تلفنی با همتایان عربستانی و قطری خود در مورد بحران کنونی روابط بین کشورهای عربی گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگوی تلفنی با همتایان عربستانی و قطری خود در خصوص بحران به وجود آمده میان دوحه و برخی کشورهای عربی مذاکره کرد.
 
وی در این تماس تلفنی با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان و عبدالرحمن بن محمد آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در خصوص رویدادهای منطقه و به خصوص حل بحران به وجود آمده در روابط قطر با برخی کشورهای عربی به رایزنی پرداخت.
 
بررسی آخرین تحولات بحران میان برخی کشورهای عربی و قطر از جمله موضوعات مورد بررسی در این گفتگوی تلفنی بود.
 
چاوش اوغلو همچنین در تماس تلفنی با خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر در خصوص بحران در روابط این کشور به صورت تلفنی گفتگو کرد.
 
در این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه ترکیه بر راهبرد کشورش جهت پایان بحران سیاسی در منطقه و حل و فصل مشکلات میان قطر و عربستان از طریق مسالمت آمیز تاکید کرد.
 
جزئیات بیشتری از این تماس‌ها اعلام نشده اما این مذاکرات به دنبال انتشار شروط 13 گانه کشورهای عربی برای برقراری مجدد روابط با قطر صورت گرفته است.
 
ترکیه در حال حاضر با همکاری کویت در تلاش برای میانجیگری به منظور حل و فصل بحران منطقه است و ناظران معتقدند عربستان سعودی همچنان بر مواضع خود جهت عدم مصالحه با قطر اصرار می ورزد.
 
 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار