ترکیه: همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق، فرصت طلبی است

مولود چاوش اوغلو طرح همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق را اقدامی فرصت طلبانه ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ملیت ترکیه، چاووش اوغلو در مصاحبه با خبرنگاران، مطرح کردن برگزاری همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق را اقدامی نادرست خواند و اعلام کرد که در این زمینه با مسعود بارزانی رهبر اقلیم کردستان مذاکره کرده است.

وی بیان کرد: تصمیم برگزاری این همه پرسی اشتباه و برای منطقه تنش زا است و ترکیه همچنان که حمایت خود را از تمامیت ارضی عراق اعلام کرده، به قانون اساسی موجود در اقلیم کردستان نیز احترام می گذارد و همواره در دوران آشفته اقتصادی آنها در کنارشان بوده است.

وی افزود: در کشور عراق مشکلات فراوانی وجود دارد و درگیری گروههای مختلف، مبارزه با داعش و دیگر مشکلات، وضعیت این کشور را آشفته کرده و در این حالت، فرصت طلبی سران اقلیم کردستان برای انجام همه پرسی رفتار صحیحی نیست.

وی بار دیگر برافراشتن پرچم اقلیم کردستان در شهر کرکوک را رفتاری نادرست خواند و گفت: ما با هر کشوری که در این خصوص مذاکره کردیم، با این اقدام مخالف بودند.

چاووش اوغلو اضافه کرد: دیدگاه های خود را به صورت تلفنی با بارزانی مطرح کرده و در سفر آتی وی به ترکیه به صورت حضوری در این زمینه مذاکره خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار