شیراز؛

دانشگاه علوم پزشکی شیراز در صدر ثبت مراقبت های بهداشتی سامانه "سیب"

دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ثبت 51میلیون خدمت در صدر ثبت مراقبت های بهداشتی سامانه "سیب" قرار گرفت.

 گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  محمدهادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در هشتاد و ششمین نشست شورای سیاستگذاری تحول در نظام بهداشت با تاکید بر برخورد جدی با کاربران و واحدهای غیرفعال در مراقبت و ورود اطلاعات در سامانه یکپارچه بهداشت "سیب"، خواستار برگزاری جلسات آموزشی برای پزشکان و مراقبان سلامت شد.

ایمانیه با اشاره به نسبت جمعیتی منطقه قادرآباد، بر وجود انتظارات بیشتر از کارکنان این منطقه بهداشتی و درمانی، تاکید کرد.

وی در خصوص وضعیت زیرساخت های اینترنت منطقه بهداشتی و درمانی قادر آباد با همکاری مشترک معاونت بهداشتی و مدیریت آمار و فناوری اطلاعات، دستورات لازم را صادر کرد.

حضور یک نیروی دانشگاه در واحد سلامت دهان و دندان برای بازدید مکرر شهرستان ها و تصمیم گیری در خصوص رفع مسایل و همچنین برپایی "پویش دیابت و فشارخون" به مدت یک هفته، با همکاری سپاه، از دیگر تصمیمات این نشست بود.
همتی قائم مقام معاون بهداشتی نیز در این نشست از حذف کاربران و واحدهای غیرفعال در دو هفته اخیر با جدیت خبر داد و گفت: انتظار می رود تا پایان تیر این مهم به پایان رسد.

همتی با بیان اینکه درصد واحدهای فعال در دانشگاه از 90درصد در ابتدای خرداد به 93 درصد در روزهای پایانی خرداد رسیده است، ادامه داد: همچنین درصد کاربران فعال در همین مدت با دو درصد افزایش از 76 درصد به 78 درصد رسیده است.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیش از 51 میلیون خدمت گیرنده ثبت شده در سامانه، همچون ماه های گذشته همچنان در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

همتی با بیان اینکه در طول دو هفته گذشته، شاخص جمعیت یک بار مراقبت شده با بیش از دو درصد افزایش به 68 و نیم رسیده است، اظهار کرد: همچنین شاخص مراقبت گروه سنی سالمندان از 61 و شش دهم درصد در دو هفته گذشته به 63و نه دهم درصد رسیده است.

وی، شاخص های ارزیابی کیفی و مراقبت های ثبت شده پنج شبکه بهداشت و درمان پاسارگاد، آباده طشک، سروستان، بیضاء و فراشبند که مشمول وضعیت زرد بودند، طی دو هفته گذشته ارتقاء یافته و وضعیت آن ها به سبز تبدیل شده است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار