حاتمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضربات سنگین وام‌های بانکی بر پیکر نحیف تولید

فعال حوزه صنعت گفت: در تمام دنیا بهره بانکی 5/1 تا 2 درصد است اما در بانک‌های ما در ابتدا بهره را 18 درصد عنوان می‌کنند ولی در پایان امر به 30 درصد هم می رسد.

بهره بالای وام‌های بانکی تولید کنندگان صنعتی را به خاک سیاه نشاند

 اکبر حاتمی فعال حوزه صنعت در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مشکل اصلی صنعت، سیاست‌های نادرست اقتصادی است، گفت: صنایع کوچک و متوسط حتی در دوران تحریم هم سرپا مانده و توانستند اثرات منفی تحریم را بنحو چشمگیری کاهش دهند.

وی در ادامه افزود: دولت بجای اینکه از این صنایع حمایت کند، با مشکلاتی که در اجرای قوانین دست و پاگیر بوجود آورده ،عملاً موجب تعطیلی صنایع کوچک و متوسط شده است.

حاتمی تصریح کرد: من به‌عنوان یک صنعتکار قدیمی با حدود 50 سال سابقه ، مجبور به تعطیلی چند کارگاه خود به علت هزینه‌های تحمیلی مالیات و تأمین اجتماعی شده ام و این موضوع باعث شد تا 400 کارگر این واحدهای تولیدی صنعتی نیز بیکار شوند.

وی در پاسخ به صحبت های معاون وزیر صنعت که گفته بود؛ مرگ واحدهای صنعتی امری طبیعی است، اذعان داشت:در هیچ جای دنیا این اتفاق نمی افتد و برعکس شاهد آنیم که بیشتر کمپانی های صنعتی معروف دنیا سابقه ای بالای 100 سال دارند.

این عضو سابق اتحادیه قالبسازان کشور ادامه داد: در تمام 11 سالی که مسئول صنف بودم ، ندیده ام که صنعتکاری بتواند با استفاده از وام های بانکی کار تولیدیش را توسعه دهد. این در حالی است که بهره بالای وام‌های بانکی، تولیدکنندگان صنعتی را به خاک سیاه نشانده است.

وی همچنین اذعان داشت: در تمام دنیا بهره بانکی 5/1 تا 2 درصد است اما در بانک‌های ما در ابتدا بهره را 18 درصد عنوان می‌کنند ولی در پایان امر به 30 درصد هم می رسد.

حاتمی در پایان تاکید کرد: تا زمانیکه نظام بانکی تغییرات زیربنایی نکند، نمی توانیم به نجات صنعت بیمار کشور امیدوار باشیم.

 

انتهای پیام/

نقش بانک‌ها در ورشکستگی تولید

برچسب ها: صنایع ، بهره بانکی ، وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار